به گزارش افکارنیوز، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی از احتمال تغییر قیمت نان پس از ماه رمضان خبر داد.

محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی با بیان اینکه هنوز قیمت‌های جدیدی از سوی دولت در زمینه نان اعلام نشده اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تغییراتی در نرخ گندم، آرد و نان ایجاد نشده و بعید به نظر می‌رسد تا پس از پایان ماه رمضان نیز نرخ‌ها تغییراتی داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر نرخ گندم ۴۶۵ تومان، آرد برای نان‌های حجیم ۶۱۰ تومان و نان فانتزی معمولی به قیمت ۶۰۰ تومان، نان بربری ۷۰۰ تومان و نان ساندویچی ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

کرمی ادامه داد: هرچند از ابتدای سال تاکنون هزینه انرژی، دستمزد کارگران و همچنین بیمه سیر صعودی داشته و برای تولیدکنندگان نرخ‌های کنونی فروش پایین است اما برای همراهی با مسئولین و دولت وظیفه تولیدکننده حمایت از تصمیمات دولت است.

وی ادامه داد: نکته‌ای که حائز اهمیت است فاصله بین نرخ گندم ۱۰۵۰ تومانی و نرخ ۴۶۵ تومانی است و اینکه دولت در چندین مرحله یارانه گندم پرداخت می کند.

کرمی گفت: در تولید نان هیچ کس راضی نیست نه دولت، نه مردم و نه تولید کننده و باید فکر اساسی در این خصوص کرد.

وی ادامه داد: بهتر است یارانه نان به صورت مستقیم به مردم داده شود و از سویی دیگر نرخ آرد، نان و گندم آزاد شود تا با تولید رقابتی کیفیت محصولات افزایش پیدا کند.

کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا در پخت نانهای فانتزی از جوش شیرین استفاده می شود افزود: به هیچ عنوان در پخت نانهای حجیم و نیم حجیم از حرارت مستقیم و جوش شیرین استفاده نمی شود زیرا حجم نان را می کاهد و اداره بهداشت نیز اجازه استفاده از این مواد را برای پخت نان نمیدهد.