پرداخت یارانه از محل بودجه وزارت نیرو

به گزارشافکارخبر،اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در مراسم بهره‌برداری از تمامی واحدهای نیروگاه سیاه‌بیشه گفت: این نیروگاه مجموعه‌ای بزرگ و استثنایی است و باعثافتخار مهندسی ایران است که تاکنون ۱۶ مقاله علمی در خصوص آن به ثبت رسیده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در به بهره‌برداری رسیدن این پروژه از دولت اول تا دولت یازدهم سهیم بوده و نقش داشته‌اند.

جهانگیری در خصوص مشکلات آب کشور گفت: کشور ما با چالش جدی آب مواجه است و بنابر اعلام محیط زیست ما با تغییر اقلیم مواجه هستیم و در این خصوص باید به دنبال برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح حتی برای شرایط سخت‌تر از این نیز باشیم.

وی تصریح کرد: در خصوص آب، وزارت نیرو طرح‌های مناسبی را با همکاری مردم اجرا کرده است که از آن‌ها می‌توان به آبخیزداری، محدودیت‌های اعمال شده و تغییر الگوی کشت اشاره کرد.

جهانگیری اظهار داشت: حجم بالای بدهی وزارتخانه نیرو یکی از مهم‌ترین مشکلات این وزارتخانه است زیرا این وزارتخانه با منابع محدود ماهی ۲۲۰ میلیارد تومان از محل بودجه خود برای پرداخت یارانه منابع از دست می‌دهد که این حجم نقدینگی می‌توانست به پیمانکاران، بدهکاران یا تسویه وام‌های بانکی هزینه شود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: سال ۹۴ سال مالی سختی برای دولت بوده است.

وی در ادامه گفت: ظرفیت نامی کشور ۷۴ هزار مگاوات است که سالانه ۵ هزار مگاوات به آن افزوده می‌شود تا جایی که در تابستان امسال پیک مصرف به ۵۰ هزار مگاوات رسید و علیرغم تصور عمومی ما با خاموشی مواجه نشدیم.

جهانگیری در خصوص دوران پساتحریم گفت: در ماه‌های آینده بخش وسیعی از تحریم‌ها برطرف می‌شود و دوران پساتحریم هم به عنوان یک فرصت هم به عنوان تهدیدی برای مدیریت کشور به حساب می‌آید و ما باید در زمان باز شدن فضای کشور توجه خود را به نخبگان و کارشناسان نباید نادیده بگیریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما برای جلوگیری از تبدیل بازار ایران به بازار مصرفی کشورهای دیگر و حفظ دستاوردهای کشور است.