به گزارش افکارخبر، علیرضا احمدی یزدی درباره آخرین وضعیت مصرف برق ایران در دوران پساتحریم، گفت: پیش بینی می شود در ساعات پیک برای تابستان سال آینده با ۳۰۰۰ مگاوات کمبود تولید برق روبرو شویم، گفت: بر این اساس باید مدیریت مصرف برق به صورت جدی به ویژه در دوران پساتحریم در دستور کار قرار بگیرد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق توانیر با اعلام اینکه در سال ۹۵ بودجه مدیریت مصرف شرکت‌های توزیع از بودجه جاری توانیر جدا خواهد شد، تصریح کرد: براساس داده های هواشناسی، گرمای تابستان سال جاری بی سابقه بوده و پیک بار کشور ۲.۸ درصد جهش داشته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تابستان سال جاری بالاترین پیک مصرف برق در ساعات ۱۲ تا ۱۶ بعد از ظهر اتفاق افتاد، بیان کرد: بخش عمده ای از این پیک مصرف برق تابستانی در بخش های تجاری و اداری اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اجرای نظام نامه جامع مدیریت مصرف برق برای مقابله با خاموشی ها، بیان کرد: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده، مدیریت مصرف از حالت سنتی به صنعتی و فنی اجرایی سوق داده می شود و تاثیر این فعالیت‌ها در تابستان سال آینده آشکار خواهد شد.

احمدی یزدی با بیان اینکه باید راهکارهای لازم برای گذر از پیک تابستان سال ۹۵ باید شناسایی و پروژه‌هایی بهینه سازی تا خرداد ماه سال آینده آماده بهره بردرای شوند، گفت: علاوه بر این، بهبود ضریب بار شبکه سراسری برق منجر به افزایش پایداری، امنیت شبکه و به تاخیر انداختن سرمایه گذاری برای احداث ظرفیت جدید نیروگاهی می‌شود.