حاشیه های تغییر رئیس سازمان امورمالیاتی

گروه اقتصادی، انتشار خبر استعفای رییس‌کل سازمان امور مالیاتی در یکی دو روز گذشته با حاشیه‌های بسیاری همراه بوده است.

به گزارش افکارخبر،در حالی که خبرها از درون سازمان امور مالیاتی حاکی از آن بود که علی عسکری استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد کرده و طیب‌نیا نیز این موضوع را پذیرفته، اما وی دیروز در جمع خبرنگاران موضعی متفاوت به خود گرفت و اعلام کرد که «استعفا نداده‌ام.»

وی درباره شایعه‌ها در خصوص تصمیم وزارت اقتصاد برای تغییر رییس سازمان امور مالیاتی نیز عنوان کرده بود: «من در حال حاضر رییس سازمان امور مالیاتی هستم و خبرهایی که شما می‌گویید، شاید درست باشد.»

عسکری متذکر شده بود: «مساله برکنار مطرح نیست و هر تصمیمی گرفته شود، اطاعت می‌کنم.»

این اظهارنظر علی عسکری، به نوعی تصمیم وزارت اقتصاد برای تغییر رییس سازمان امور مالیاتی را تایید می‌کند و به نظر می‌رسد منظور او، رفتن از سازمان به دلیل مصلحت‌اندیشی‌های ارکان دولتی و مصالح اقتصادی باشد. صحبت‌های درگوشی در وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی نیز حاکی از چنین تصمیم‌هایی است.

در این جریانات، گفته می‌شود که تغییر رییس سازمان امورمالیاتی تحت فشارهایی است که مودیان نارضای از وضعیت مالیات‌ها داشته‌اند. احتمالی که در مورد استعفای حسین وکیلی، معاون سابق مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی نیز مطرح می‌شد، اما شدیدا از سوی این سازمان تکذیب شده و توضیح داده شده بود که «استعفای وی از مدت‌ها قبل و به دلیل مسائل شخصی صورت گرفته نه فشار اصناف.»