رونمایی از پروژه دولت همراه در استان البرز

به گزارش خبرنگار اقتصادی افکارخبر ، در این جلسه مرتضی بانک ضمن خوش آمد گویی به استاندار و دیگر حاضرین در جلسه، در خصوص لزوم ایجاد و توسعه زیرساخت دولت همراه و استفاده از سامانه های میزبانی شده بر بستر آن توضیحاتی ارائه کرد.

 

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: ارائه این خدمات توانسته روز به روز نقش برجسته تری در ارائه خدمات دولت، هوشمند سازی اداری و تعاملات دستگاه ها ایفا کند که در نهایت می­تواند موجبات رضایتمندی مردم و تحقق حاکمیت و دولت دانا را فراهم آورد.

 

در ادامه استاندار البرز نیز ضمن تشکر از مجموعه نهاد ریاست جمهوری، شرکت خدمات ارتباطی رایتل و نیز  شرکت مخابرات استان تهران، در خصوص توسعه زیر ساخت های ارتباطی استان البرز، اظهار داشت: پروژه دولت همراه، گامی موثر در ارائه خدمات دولتی و عمومی بصورت سریع و آسان با هدف ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش رضایتمندی شهروندان با بهره مندی اثر بخش از فناوری های همراه است.

 

سید مجید صدری، مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی رایتل نیز در این جلسه با بیان این نکته که مالکیت صد در صدی رایتل در اختیار سازمان تامین اجتماعی و بیمه شدگان این سازمان است گفت: رویکرد این اپراتور، مشارکت موثر در ایجاد و توسعه دولت همراه با استفاده از همه ظرفیت های موجود ارتباطی کشور است.

 

صدری افزود: پروژه دولت همراه برای نهاد ریاست جمهوری در بستر پرسرعت نسل 3 و 4 تلفن همراه رایتل به اتمام رسیده و فاز پایلوت این پروژه برای استان البرز، بعنوان استان پیشرو در این پروژه در حال انجام است که رونمایی آزمایشی از آن در همین جلسه انجام شد.

 

مدیرعامل رایتل ادامه داد: سعی کرده ایم شبکه ای اختصاصی و با امنیت بسیار بالا، برای نهاد ریاست جمهوری آماده نماییم و آماده ایم این شبکه را توسعه دهیم.

 

صدری گفت: استانداری البرز با حمایت استاندار از این شبکه استقبال کرد و این پروژه برای این مرکز به صورت پایلوت راه اندازی شده است و ما امیدواریم که تا سطح فرمانداری و بخشداری نیز توسعه یابد. ارتباط بین شبکه دولت و شبکه اختصاصی استان البرز اتفاق خوبی بوده است که امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم سایر استان ها را نیز به شبکه مرکزی دولت وصل کنیم.

 

در پایان این جلسه نیز، تفاهم نامه همکاری های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین نهاد ریاست جمهوری و استانداری البرز به امضاء طرفین رسید.

 

شایان ذکر است دولت همراه، مدل بالغ شده از دولت الکترونیک و پیشنیاز دولت هوشمند می باشد که در آن از فناوری تلفن همراه و پایانه های هوشمند به عنوان بستری به منظور ارائه خدمات دولتی و عمومی استفاده می شود. چشم انداز دولت همراه، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات دولتی و عمومی با هدف ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش رضایت شهروندان از طریق فراگیرسازی دسترسی به خدمات با بهره گیری اثر بخش از فناوری تلفن همراه می باشد.