افزایش ۳۳ هزار تومانی قیمت سکه

محمد کشتی آرای از افزایش ۳۲ تا ۳۳ هزار تومانی قیمت سکه تمام در سه روز اخیر خبر داد و گفت: این افزایش قیمت دو دلیل اصلی داشته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در بیان این دو دلیل گفت: اولین دلیل افزایش قیمت طلا افزایش جهانی قیمت طلا است و دلیل دیگر نیز افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر بوده است. در پی افزایش قیمت جهانی طلا و همچنین قیمت ارز قیمت طلا در بازار داخلی هم افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تحولات سیاسی منطقه و افزایش قیمت نفت باعث شد که قیمت طلا در روزهای اخیر افزایش یابد و این افزایش باعث شد که بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران اقدام به خرید طلا در بازارهای جهانی کنند که این امر باعث افزایش قیمت جهانی طلا شد.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز قیمت جهانی طلا در این هفته ۴۳ دلار نسبت به قیمت هفته گذشته با افزایش مواجه شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده گفت: پیش بینی در این زمینه سخت است، زیرا تحولات سیاسی به قدری با سرعت اتفاق می‌افتد که نمی شود بازار را پیش بینی کرد، این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران جهانی پیش بینی می‌کردند که قیمت طلا کاهش یابد اما این اتفاق نیفتاد.

کشتی آرای اضافه کرد: دلیل اصلی عدم اتفاق افتادن پیش بینی‌ها نیز همین دلایل مذکور و حوادث و اتفاقاتی سیاسی است که اخیرا رخ داده است.