اصغر آهنی ها اظهار داشت : همه نیروی کار علاوه بر حداقل دستمزد، مزایای دیگری هم دارند و رده شغلی آنها تا 20 گروه بالا می رود بنابراین نباید  به حداقل دستمزدها تکیه کنیم.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهار داشت: در کشورهای دیگر معمولاً نوع صنایع و محل استقرار آن هم در تعیین حقوق و دستمزد نقش دارد و صنایعی که فعالیت در آنها سخت و زیان آور است باید پول بیشتری هم پرداخت کنند.

وی افزود: یکی از متغیرهای تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران توجه به سبد معیشتی است که متناسب با مناطق مختلف کشور و استان ها فرق می کند و به همین خاطر باید در تعیین این حداقل ها مدنظر باشد.

آهنی ها گفت: باید شرایط بازار کار را هم در نظر بگیریم و اگر از رکود اقتصادی خارجی نشویم هرگونه افزایش بیش از حد حقوق و دستمزد می تواند به کاهش جذب نیروی کار منجر شود.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار افزود: البته حداقل دستمزد و حقوق همه دریافتی های نیروی کار را تشکیل نمی دهد بلکه بیشتر آنها بیش از دو برابر این مبلغ هم حقوق دارند اما برای کسانی که در سطح حداقل ، حقوق می گیرند دولت می تواند از معافیت های مالی و همچنین از سبد کالایی و دیگر خدمات یارانه ای هم استفاده کند.

آهنی ها گفت : متأسفانه بنگاه های اقتصادی با رکود شدید مواجهند و انبارها پر از مواد اولیه یا کالاهای نهایی است و اگر حقوق و دستمزد را بیش از اندازه منطقی افزایش دهیم ، بنگاه های اقتصادی با رکود بیشتری مواجه خواهند شد و رکود هم به معنای مرگ بنگاه اقتصادی است.

وی افزود : باید همه عوامل را باهم در نظر بگیریم و دستمزد معلول شرایط اقتصادی است و اگر رونق اقتصادی ایجاد شود و سود آوری و بهره وری بنگاه ها افزایش یابد می توان دستمزد نیروی کارگر را نیز به میزان بیشتری تقویت کرد.

آهنی هاگفت: قانون کار راهکار این موضوع را مشخص کرده است و هرسال شورایعالی کار جلسات کارشناسی دارد که در نهایت در جلسه آخر تعیین دستمزد می کنیم که هنوز ادامه دارد.

وی تاکید کرد : اگر رکود اقتصادی چاره نشود افزایش حقوق و دستمزد کارگر معنی درستی نخواهد داشت ، کارفرما و کارگر اعضای یک خانواده هستند و به هم وابسته اند و مباحث احساسی مشکل کارگران را حل نمی کند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار افزود: دولت، کارفرما و کارگر به صورت مثلثی کنار هم هستند و با توجه به قانون کار فعلی که چیزی را به عنوان الزام آور جمعی نیاورده و به صورت فکری است باید به همدیگر همکاری داشته باشیم.