فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان صبح امروز در دیدار رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه فصل تازه‌ای در روابط اتحادیه اروپا و آلمان با اجرای رسمی برجام آغاز شده است، گفت: برلین  مصمم به گسترش روابط با تهران در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی است.

"فرانک والتر اشتاین مایر" با اشاره به دو دیدارش از تهران طی یک دوره سه ماهه ، از آن به عنوان نشانه ای از علاقه مندی برلین به توسعه همه جانبه روابطش با تهران نام برد  و گفت: روابط دو کشور طی این دوره زمانی با یک جهش مواجه بوده و عمده شرکتهای بزرگ آلمانی مایل به حضور در بازار ایران برای سرمایه گذاری و همکاری های مشترک هستند.

وزیر خارجه آلمان اظهارداشت: طی سال گذشته میلادی 10 هیئت بزرگ سیاسی و اقتصادی آلمان از جمهوری اسلامی ایران دیدار و با شرکای خود گفت‌وگو و مذاکره کرده‌اند و هم اکنون نیز 8 هیئت بزرگ دیگر اقتصادی در صف سفر به تهران هستند و این سفرها راه را برای سرمایه گذاری مشترک می‌گشاید.

وی همچنین به موضوع تروریسم و ضرورت مبارزه همگانی با آن اشاره کرد و گفت: باید برای حل مساله تروریسم، زمینه‌های رشد و نمو این پدیده شوم را خشک کنیم که مقابله با افراط گرایی در منطقه یکی از این زمینه ها است.