بسته کامل مزد ۹۵ یک‌جا تصویب می‌شود

اصغر آهنی‌ها درباره جلسه شورای عالی کار گفت: این جلسه در  ادامه جلسات قبلی شورای عالی کار برگزار شد.  شیوه‌های نحوه افزایش دستمزد سال 95 کارگران ازجمله مباحث مورد بحث در این جلسه بود.

 وی ادامه داد: صحبتی از عدد و رقم نشد. همان موضوعات درباره سبد معیشت خانوار کارگری که در کمیته تخصصی مزد در حال بررسی است دنبال شد. جلسه بعدی شورای عالی کار به احتمال زیاد دو هفته آینده است. معاون وزیر صنعت و معاون وزیر اقتصاد و دارایی در جلسه حضور داشتند. معاون وزیر صنعت گزارشی رااز وضعیت صنایع ارائه کردند.

 نماینده کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار افزود: امسال مانند سال گذشته نیست که سایر موارد دستمزد در جلسات مجزا تعیین تکلیف شود. دستمزد 95 در یک بسته کامل در جلسه ای که عدد و رقم مزد تعیین می‌شود،‌مشخص خواهد شد.

 این مقام مسئول کارفرمایی کشور گفت: ما راهی جز این نداریم که در تعیین حقوق و دستمزد به تمامی ابعاد کار توجه کنیم و نمی توان تنها با بررسی و بیان برخی بخش های کار، در اینباره تصمیم گیری کرد. ما نمی توانیم بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصادی در این خصوص حرفی بزنیم و تصمیمی اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین اوضاع اقتصادی به عنوان یک پارامتر باید در نظر گرفته شود. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از صنایع دچار رکود شدید و افت فعالیت هستند. برخی کارگاه‌ها تعطیل شده اند. پس در این شرایط چگونه باید دستمزد تعیین کنیم؟نباید بدون توجه به شرایط بیکاران و اشتغال کشور تصمیمی درباره حقوق ها گرفته شود. ما باید کاری کنیم که منجر به حفظ اشتغال موجود و زمینه سازی برای اشتغال زایی تازه شود.