تولید 30 هزار دستگاه ساینا از سه ماهه دوم سال 95 درعراق

محسن دستخوش جوان معاون صادرات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با بیان مطلب فوق، گفت: با توجه به استقبال خوبی که از محصولات سایپا در عراق وجود دارد برنامه سایپا این است که در سه ماهه ی دوم سال 95خودروی ساینا در خطوط تولید در عراق قرار گیرد و به تولید انبوه برسد و عرضه آن در عراق تنها کمی پس از عرضه در کشورمان آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: همزمان با رونمایی از محصول ساینا در نمایشگاه بغداد، بازدید از خطوط تولیدی سایپا توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت، مهندس نعمت زاده صورت گرفت. در این خطوط، تیبا در 2 مدل تیبای استاندارد و تیبای آپشن تولید میشود و وزیر صنعت، معدن و تجارت از اینکه جمهوری اسلامی ایران و صنعت کشورما توانسته است محصول خود را به بازارهای دیگر کشورها عرضه نماید و این عرضه تنها به صورت فروش کالا نبوده و انتقال تکنولوژی هم صورت گرفته و باعث اشتغال در کشور عراق شده است، از مدیران وکارکنان سایپا تشکر و قدردانی نمود.

 

جوان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های دیگر، برگزاری نمایشگاه توانمندی ها با عمق داخل یا داخلی سازی است و خوشبختانه با کمک شبکه تامین و قطعه سازان گروه سایپا در کنار نمایشگاه خودرو نمایشگاهی از قطعات و داخلی سازی قطعات خودرو در کشور عراق برپا شد که انشاالله پروژه  ساخت قطعات خودروهای گروه سایپا هم، در سال 95 رقم خواهد خورد و تولید برخی از قطعات خودرو شامل: انواع رادیاتور، مراحل مونتاژ صندلی و مراحل تجمیع و تکمیل داشبورد را با همکاری شریک عراقی در سال 95 آغاز خواهیم کرد.

 

وی افزود: در حوزه سرمایه گذاری صددر صد سرمایه گذاری توسط طرف عراقی صورت گرفته است و سایپا تنها در حوزه خدمات فنی مهندسی و طراحی کمک هایی را ارایه کرده است.

 

معاون صادرات سایپا گفت: ساینا از سه ماهه دوم سال 95 در خیابان های عراق تردد خواهد کرد و پیش بینی ما این است سالانه30 هزار دستگاه ساینا را با توجه به تقاضای بازار و وضعیت اقتصادی در عراق تولید نماییم که البته این مطلب به مسائل زیادی از جمله وضعیت اقتصادی مردم، قیمت نفت و کشش بازار بستگی دارد.