پس از آنکه گفتگوها بین تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان در دوحه قطر بدون توافق در زمینه مهار تولید به پایان رسید، بهای نفت با سقوط چند درصدی مواجه شد. این در حالی بود که در معاملات اواسط روز دوشنبه و پس از کاهش بیش از 6 درصدی بهای نفت، بازار طلای سیاه تا حدودی موفق به جبران بهای خود شد.

با شکست طرح فریز نفتی، "محمد السعده،" وزیر انرژی قطر از ادامه رایزنی‌های اعضای اوپک تا نشست ماه ژوئن این سازمان خبر داد که باعث شد روند سریع کاهشی بهای نفت تا حدودی کنترل شود.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه می با 2 دلار و 75 سنت کاهش به 37 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید در حالی که در معاملات بامداد امروز بهای نفت با کاهش 5.7 درصدی مواجه شده بود. نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن نیز با 3 دلار هفت کاهش 40 دلار و 15 سنت در هر بشکه داد و ستد شد. ارزش نفت دریای شمال بامداد امروز بیش از 4 درصد کاهش یافته بود که موفق شد در معاملات اواسط امروز بخش از آن را جبران کند. نفت برنت روز جمعه با 74 سنت کاهش 43 دلار و 10 سنت در هر بشکه معامله شده بود.

بر این اساس، پس از شکست توافق 20 تولیدکننده بزرگ نفت در نشست دوحه احتمال می‌رود بهای نفت روندی کاهشی را آغاز کند. این در حالی است که با شکست طرح فریز نفتی، بازارهای جهانی سهام آسیا و آمریکا نیز به رنگ قرمز درآمد.