حقوق مدیران بیمه بیشتر از رئیس فدرال رزرو آمریکا!

گروه اقتصادی - انتشار فیش‌های حقوقی برخی مدیران بیمه مرکزی و ارقام بسیار درشت آن تعجب بسیاری از مخاطبان را برانگیخت؛ اما تعجب زمانی بیشتر می‌شود که حقوق مدیران بیمه حتی مدیران ارشد اقتصادی دنیا بیشتر است.

به گزارش «افکارنیوز»، بنا به گزارش فورچون، جنت یلن، رییس فدرال رزرو آمریکا سالانه 201 هزار و 700 دلار می‌گیرد. معادل ریالی این رقم با دلار 3400 تومانی، 685 میلیون و 780 هزار تومان می‌شود. بر این اساس، می‌توان گفت رییس فدرال رزرو آمریکا در ماه 57 میلیون  تومان دریافت می‌کند.

از سوی دیگر، گاردین در گزارشی درآمد سالانه ماریو دراگی، رییس بانک مرکزی اروپا را 371 هزار و 148 یورو اعلام کرده است. این رقم با یورو 3900 تومانی، به صورت سالانه یک میلیارد و 447 میلیون و 477 هزار تومان می‌شود. در واقع ماریو دراگی در ماه 120 میلیون و 623 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

 

حقوق مدیران بیمه مرکزی ایران

در این میان، بررسی ارقام دریافتی روسای جمهور نشان می‌دهد که مجموع حقوق یک سال باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا حدود ۴۰۰ هزار دلار است. یعنی او به‌طور میانگین هر ماه حدود ۳۳ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند. در واقع رییس‌جمهور آمریکا با دلار 3400 تومانی، در ماه 112 میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

اما دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس هر ماه حدود ۱۶ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند و این به معنای آن است که نخست‌وزیر انگلیس در مجموع یک‌سال حدود ۲۰۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد. بر این اساس، دیوید کامرون در ماه 54 میلیون و 400 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

این ارقام نشان می‌دهد که در حال حاضر نه‌تنها اختلاف حقوق برخی مدیران کشور و برای مثال، مدیران بیمه مرکزی -افشای فیش حقوقی آنها در نهایت به تغییر رییس بیمه مرکزی منجر شد- با کارمندان جزء دولت زیاد است، بلکه در برخی موارد دیده می‌شود که حقوقی در سطح برخی روسای جمهور و یا حتی بیشتر از رییس فدرال رزرو است.

اواسط اردیبهشت‌ماه خبری مبنی بر دریافت حقوق چند ده میلیون تومانی توسط برخی مدیران ارشد بیمه مرکزی همراه با فیش حقوقی آنها منتشر شد که واکنش‌های گسترده‌ای به دنبال داشت.  این فیش‌های حقوقی نشان می‌داد، تنها سه مدیر ارشد بیمه مرکزی 180 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و حقوق تنها یک نفر 87 میلیون تومان بود.

وام ضروری 400 میلیون تومانی، وام خودروی مدیران، اضافه‌کاری 4 میلیون تومانی، اضافه‌کاری فوق‌العاده 33 میلیون تومانی و برخی ارقام عجیب و قریب دیگر در این فیش‌های حقوق به چشم می‌خورد.

 

فیش حقوق مدیران بیمه

 

فیش حقوق مدیران بیمه

 

فیش حقوق مدیران بیمه

 

فیش حقوق مدیران بیمه

 

فیش حقوق مدیران بیمه