محمدحسین فاتحی با اشاره به ارزیابی عملکرد مجلس نهم گفت: مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی رسیدگی به لوایح بودجه سنواتی، همچنین نظارت بر برنامه دخل و خرج دولت است .

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی می تواند حداقل از دستاوردهای خود، در لوایح بودجه حفظ و صیانت کند چرا که در دولت های قبل در مرحله اجرای دستاوردها ضعیف عمل شده است.  

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت که تاثیر سیاست های اقتصاد مقاومتی در دو لایحه بودجه 94 و 95 دیده شود که متاسفانه آثار آن مشاهده نشده است.

***عملکرد مجلس نهم رضایت بخش نیست

در ادامه امرالله امینی از دیگر کارشناسان اقتصادی دراین زمینه گفت:متاسفانه عملکرد مجلس نهم در بخش اقتصاد رضایت بخش نیست.

وی ادامه داد:به عنوان مثال اقدامات اساسی در زمینه کوچک سازی دولت که تاثیر زیادی بر پویایی بخش های مختلف اقتصادی دارد، صورت نگرفته است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: همچنین در حوزه خصوصی سازی و کاهش فساد و رانت خواری نیز به درستی و در حد کفایت عمل نشده است.

امینی در ادامه افزود: یکی دیگر از کارهای اساسی در بخش اقتصاد، تلاش در زمینه خروج از رکود بود که در این دوره مجلس کار کارشناسی انجام نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم که مجلس دهم بتواند با کارکردهای اساسی و اصلی ،راهگشای خوبی برای اقتصاد کشور باشد و مشکلات این حوزه را به حداقل برساند.

به گفته امینی، مجلس دهم می تواند با ارائه برنامه های پیشنهادی درجهت تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کند و امیدواریم این مجلس بتواند مشکلات زیرساخت ها را اصلاح نماید.