فروش اقساطی پرچم‌داران سامسونگ با شرایطی عجیب توسط ایرانسل آغاز شد

پس از آنکه همراه اول به صورت رسمی از فروش گوشی‌های شیائومی به صورت اقساطی خبر داد، حال ایرانسل نیز اقدام به انجام چنین کاری و در سایت Yello.ir کرده است، طرحی که البته تفاوت‌های آشکاری دارد و حتی می‌توان در قسطی بودن آن هم تردید کرد!

 

در این بسته فروش که با عنوان طرح ویژه ایرانسل و سامسونگ از آن یاد شده است، شما می‌توانید دو گوشی سامسونگ گلکسی S7 یا گلکسی S7 Edge را خریداری کنید که بی‌تردید از بهترین‌های بازار هستند. هر کدام از این دو گوشی نیز در غالب دو بسته متفاوت عرضه می‌شوند که یکی همراه با سیم‌کارت اعتباری ۴G‌ و ۱۵ گیگابایت اینترنت بوده و دیگر از ۹۶ گیگابایت اینترنت بهره می‌گیرد.

 

چرا شرایط این طرح عجیب است؟

۱- موضوع اول به زمان استارت این طرح بازمی‌گردد، درست پس از مدت کوتاهی که همراه اول شروع به تبلیغ برای فروش گوشی‌های شیائومی کرده است، ایرانسل نیز تلاش کرده اقدامی مشابه انجام دهد که البته تا حد زیادی با طرح همراه اول متفاوت بوده و به نوعی یک کپی ناقص از آن محسوب می‌شود.

 

۲- در طرح ایرانسل شما مجبور هستید ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ گوشی را همان ابتدا پرداخت کنید! در واقع گوشی به صورت تمام قسطی در اختیارتان قرار نگرفته و فقط بخش کوچکی از آن را می‌توانید به این صورت پرداخت نمایید.

 

۳- نکته جالب دیگری که در این طرح جلب توجه می‌کند، شرایط نسبتا سخت برای همان مبلغ باقی‌مانده است. در واقع شما مجبور هستید تا ۳ عدد چک به همراه فیش حقوقی، تصویر کارت ملی و گواهی امضای رسمی از دفترخانه (که هزینه جداگانه دارد) را نیز تقدیم کنید تا بلکه شامل این شرایط و خرید گوشی با اقساط ۳ ماهه شوید! (در صورتی‌که شرایط فروش همراه اول به‌صورت ۱۲ ماهه است و نیاز به هیچ گونه مدارک اضافی و ضامن در آن نیست)

 

۴- بزرگ‌ترین ایراد این طرح را می‌توان در قیمت گذاری گوشی‌ها دید. در جایی که اپراتورها تلاش می‌کنند تا در این مدل از باندلینگ، گوشی را با بهای مناسب در کنار بسته‌های متنوع عرضه کنند، ایرانسل رسما راه مخالف را رفته است (به‌زودی طرح همراه را نیز بررسی خواهیم کرد). به عنوان مثال اگر شما سری به بازار بزنید، قیمت گوشی گلکسی S7 بین ۱.۷۰۰.۰۰۰ تا ۱.۸۰۰.۰۰۰ تومان مختلف خواهد بود (بدون گارانتی) و حتی اگر بخواهید به فروشگاه اینترنتی معتبری چون دی‌جی‌کالا مراجعه نمایید، گلکسی S7 با گارانتی رسمی سامسونگ، قیمتی معادل ۱.۹۷۵.۰۰۰ تومان دارد، در صورتی‌که در این طرح با بهای ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان فروخته می‌شود! البته یک سیم کارت با اینترنت سه ماهه (۱۵ گیگابایت) نیز به شما داده می‌شود که طبق تعرفه بسته‌های ایرانسل، کم‌تر از ۵۰ هزار تومان قیمت دارند.

 

چرا بخریم؟

به‌نظر می‌رسد که ایرانسل در ارایه این طرح کمی عجولانه عمل کرده است و صرفا به خاطر رقابت با رقیبش، اقدام به نوعی از فروش کرده که نه تنها سودی برای مشتری ندارد، بلکه وی را مجبور به ارایه مدارکی می‌کند که از عهده بسیاری خارج بوده و آن دسته هم که توانایی‌اش را دارند، قاعدتا منطقی در چنین خریدی را نخواهند دید.

پس چه بهتر پیش از آنکه اقدام به راه اندازی یک طرح کنیم، شرایط بازار و خریداران را به‌درستی سنجیده و نه فقط برای تبلیغ، بلکه جهت خدمت رسانی واقعی یک بسته فروش حقیقی را ارایه دهیم.