تجزیه سازمان مدیریت فقط به بهانه فیش‌های حقوقی/ چک کردن حقوق کارمندان نیاز به تشکیلات عریض و طویل ندارد

گروه اقتصادی- هادی اسدالهی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» درباره تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اظهار داشت: «مجموعه برنامه‌ریزی کشور سال 92 خیلی خوشحال بود که تغییر و تحولی صورت گرفت و دوباره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد شد، اما متاسفانه دوباره تفکیک شد.»

وی تصریح کرد: «فیش‌های حقوقی یک بهانه بود و آقای رییس‌جمهور گفتند به این دلیل بوده است. فعلا با این بهانه این کار را کرده‌اند.»

این کارشناس برنامه و بودجه عنوان کرد: «حالا با ایجاد سازمان امور اداری و استخدامی در مورد فیش‌های حقوقی چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ قبلا در این رابطه معاونت توسعه منابع و نیروی انسانی داشت. نیازی به تشکیل این سازمان نبود. نیاز به ایجاد تشکیلات جدید و گسترده نبود.»

اسدالهی متذکر شد: «همان افراد هم به این سازمان رفتند. قرار نیست افرادی از کره دیگر بیایند و به سازمان امور اداری و استخدامی بروند. فقط تشکیلات جدید ایجاد شده است.»

وی ادامه داد: «ما می‌توانیم اگر معاون دکتر نوبخت مناسب نبود، تغییر دهیم، نیازی به ایجاد سازمان نبود.»

این کارشناس برنامه و بودجه گفت: «نظام برنامه‌ریزی کشور در این خصوص توجیه نیست و نباید به خاطر چند فیش حقوقی، سازمان تفکیک و تشکیلات جدید ایجاد می‌شد.»

اسدالهی تصریح کرد: «بررسی و چک کردن حقوق کارمندان نیازمند این تشکیلات عریض و طویل نیست؛ این حقوق‌ها قبلا هم بوده و اکثر قانونی بوده است. در چارچوب قانون این کارها صورت گرفته، اما سوءاستفاده صورت گرفته است.»

به گزارش «افکارنیوز»، هفته گذشته شورای عالی اداری در جلسه‌ای حکم به تفکیک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داد، تا براساس این مصوبه دو سازمان «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» ایجاد شود. انحلال سازمان مدیریت برای دومین بار در طول تاریخ انقلاب اتفاق می‌افتد و این بار در ادامه برنامه‌های دولت برای اصلاح نظام مدیریت و ساختار اداری و استخدامی کشور و به ویژه ساماندهی نظام حقوق و دستمزد صورت می‌گیرد. آن هم درست پس از گذشت تنها یک سال از احیای دوباره آن در دولت یازدهم.


مریم فکری