شرکت اپل تلاش می کند تا ضمن به حداقل رساندن شکافهای امنیتی محصولات خود از جمله آیفونهایش همچنان در صف نخست فروش محصولات الکترونیکی در سراسر جهان باشد.

 

به همین منظور مدیران ارشد اپل برای محققانی که بتوانند شکافهای امنیتی مهم و تأثیرگذار محصولات این شرکت را شناسایی کنند تا ۲۰۰ هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

 

این همان استراتژی کاربردی و مؤثری است که سایر شرکتهای بزرگ دنیا برای از بین بردن یا به حداقل رساندن نواقص تولیداتشان به کار می گیرند.

 

با توجه به بالا بودن رقم این جوایز، اعلام شده آنچه که اپل به عنوان جایزه به محققانی که موفق به شناسایی این شکافها شوند در نوع خود بی سابقه است.

 

البته ابتکارعمل اپل به این صورت است که تعدادی از محققان مورد اعتماد و شناخته شده را مد نظر قرار داده و فرصت بهره مندی از این جوایز را تنها به آنها داده است. در واقع این محققان از جمع افرادی برگزیده شده اند که پیشتر نیز به اپل در شناسایی و رفع شکافهای امنیتی محصولات این شرکت کمک کرده اما چیزی به عنوان پاداش دریافت نکرده اند.

 

این جوایز برای ۵ بخش مختلف در نظر گرفته شده که مهمترین آن که تا ۲۰۰ هزار دلار اعلام شده مربوط به شکافهای امنیتی سخت افزار secure boot اپل می شود.

 

پیشتر نیز شرکتهای سرشناسی نظیر فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، یاهو و تسلا موتوروز جوایز مشابهی را تعیین کرده بودند.