احتمال حضور ایران در نشست اوپک قیمت نفت را  افزایش داد

 پس از انتشار اخباری مبنی بر ارسال سیگنال‌های مثبت از سوی ایران که ممکن است از اقدام مشترک اوپک حمایت کند، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت و پس از افزایش 1.6 درصدی بازار بسته شد.

نفت برنت در ساعات پایانی معاملات دیروز 1.6 درصد و نفت خام آمریکا 1.5 درصد افزایش یافت.

 اما بازار امروز پس از اینکه آمارهای تجاری نشان داد که ذخایر نفت آمریکا افزایش یافته است، این افزایش‌ها را از دست داد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 63 سنت کاهش 49.33 دلار فروخته شد درحالی‌که نفت خام آمریکا با 73 سنت کاهش 47.37 دلار در هر بشکه معامله شد.

ایران در نشست قبلی برای فریز نفت شرکت نکرده بود اما منابع آگاه در اوپک دیروز به رویترز گفتند به نظر می رسد تهران تمایل بیشتری برای حمایت از این مذاکرات که ماه آینده در الجزایر برگزار می‌شود، دارد.

این منبع آگاه گفت: «تولید نفت ایران به زودی به سطح پیش از تحریم‌ها باز‌می‌گردد و پس از آن این کشور می‌تواند با دیگر کشورها همکاری کند.»

تهران تولید نفت خود را پس از لغو تحریم‌ها در ماه ژانویه افزایش داد. انتشار اخبار احتمال حمایت این کشور از فریز تولید سبب توقف سقوط قیمت نفت که از روز دوشنبه شروع شده بود، شد.

موسسه آمریکن پترولیوم گزارش داد که ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته 4.5 میلیون بشکه افزایش یافته است. این درحالی است که تحلیلگران انتظار افزایش 500 هزار بشکه‌ای را داشتند.

هنوز بسیاری از تحلیلگران نسبت به موفقیت توافق برای فریز تولید تردید دارند. گلدمن ساچز رنج قیمتی ضعیف 45 تا 50 دلاری را برای تابستان 2017 پیش‌بینی کرده است.