کمپانی اپل پس از معرفی آیفون 7 و 7 پلاس قیمت های مدنظر خود را برای خریداران در فروشگاه اینترنتی به نمایش گذاشت. سال گذشته اپل قیمت آیفون 6 اس 16 گیگا بایتی خود را با قیمت 649 دلار و 6 اس پلاس با همان حجم از حافظه را با قیمت 749 دلار در سایت خود به فروش رساند.

‌با وجود این موضوع که اپل در گوشی های جدید خود از تکنولوژی بیشتر و پردازنده قوی‌تری استفاده کرده است و گوشی های خود را با حافظه پایه 32 گیگا بایتی به فروش میرساند، قیمت 649 دلاری را برای آن انتخاب کرده است. به این معنا که قیمت عرضه آیفون 7، 32 گیگا بایتی با قیمت 6 اس 16 گیگا بایتی، برابر بوده است.

اپل آیفون 7 خود را در بازار جهانی با قیمت 649 دلار برای نسخه 32 گیگ، 749 دلار برای 128 گیگ و 849 دلار برای 256 گیگ ارائه خواهد شد و نسخه پلاس هم به ترتیب 769، 869، و 969 دلار قیمت خواهد داشت.

این قیمت ها در صورتی است که مستقیم از شرکت اپل خریداری شوند. معمولا زمانی که کالای دیجیتال جدید وارد ایران می شود، دلال ها، آنها را با قیمت بیشتری وارد ایران می کنند و با تفاوت قیمت بسیاری به دست خریدار میرسد. سال های گذشته آیفون 6 و 6 اس در زمان اولیه ورود به ایران حدود یک میلیون تومان بیشتر از ارزش واقعی خود به فروش رسید. به طوری که ارزان‌ترین آیفون 6 اس با قیمت ۳ میلیون تومانی و گران‌ترین آن با قیمتی نزدیک به ۵ میلیون تومان به فروش رسید.

اما امسال با توجه به اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، مجوز ورود آیفون 7 توسط 9 شرکت در ایران، پیش بینی این قیمت این گوشی سخت تر از گذشته شده است. وارد کنندگان این گوشی ها از طریق قانونی باید عوارض گمرکی بپردازند و در طرفی دیگر با ایجاد فضای رقابتی، کاهش قیمت ها پیش بینی می شود. اما باز هم با ورود قانونی این گوشی به ایران، افزایش قیمت در ماه های اولیه پیش بینی شده است.

همچنین برخلاف دیگر کشور‌ها در ایران تفاوت قیمتی آیفون در رنگ‌های مختلف بسیار زیاد است و پیش‌بینی می‌کنیم آیفون Jet Black، گران‌ترین آیفون بازار باشد.