ناتوانی دولت در عمل به وعده های افزایش دستمزد کارگران

گروه اقتصادی – به گزارش افکارنیوز، مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره اظهار کرد: به لحاظ محدودیت منابع مالی و همچنین تورم موجود، فاصله دستمزد کارگران بین آنچه باید باشد و آنچه هست، عمیق است.

کمال الدین پیرموذن گفت: دولت یازدهم به دلیل مشکلات عدیده نتوانسته در این مدت در زمینه افزایش دستمزدها و حقوق کارگران به خوبی و مطابق وعده ها عمل کند اما باید گفت خوشبختانه توانسته با کنترل تورم کاری کند که ارزش پول جیب کارگران روز به روز کاهش نیابد.

وی تصریح کرد: عمده اهداف و برنامه های دولت مبنی بر کنترل تورم و افزایش ثروت ملی است که امیدواریم در فرصت طلایی ایجاد شده در پسابرجام بتوانیم شاهد تحقق این اهداف باشیم زیرا اثرات محقق شدن آن در زندگی تک تک مردم کشور مشهود خواهد بود و با افزایش ثروت ملی دولت می تواند دستمزد کارگران را افزایش دهد.

عضو موظف هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران  تاکید کرد: اگر این اتفاق بیافتد حتم بدانید آثار آن در سفره های مردم مشهود خواهد بود.

وی گفت: اقتصاد ما وابسته به صادرات نفت است و با وجود افزایش میزان صادرات دولت باید درآمد بدست آمده را صرف مطالبات و بدهی های باقی مانده از سوی دولت های قبل کند و این مساله سبب شده تا دولت در تنگنا قرار گیرد.

پیرموذن ادامه داد: زمانی که روحانی دولت را تحویل گرفت، ضریب بیکاری 14درصد بود که خوشبختانه اکنون با 4درصد کاهش به ضریب 10درصد رسیده ایم و دولت توانسته با این کار و با بها دادن به مطالبات مردم گام های اساسی در زمینه رونق بخشیدن به سفره های مردم بردارد.

وی در باره این مطلب که مردم از کوچک شدن سفره ها و حذف بسیاری از اقلام از سبد خانوار گلایه داشته و از بهبود شرایط در این دولت ناامید شده اند، گفت: این نظر شماست زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد مردم همچنان به دولت یازدهم امیدوار بوده و یار دولت هستند.

وی تاکید کرد: دولت سابق به جای آوردن پول نفت بر سر سفره مردم؛ آن را به جیب بابک زنجانی و امثال وی ریخته و سبب شد تا دولت یازدهم با مشکلات جدی مواجه شود اما خوشبختانه این دولت از این کارها نکرده و در جهت کنترل تورم، افزایش ثروت ملی، مبارزه با فساد گام های اساسی برداشته است.

عضو موظف هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: دولت یازدهم به دنبال برگرداندن همه قوانین در زمینه تولید و اقتصاد مولد بوده و با وجود تعطیلی 58درصدی واحدهای تولیدی در دولت سابق خوشبختانه این میزان در دولت فعلی به 19 درصد رسیده است.

وی افزود:با استفاده از سیاست های حمایتی و پشتیبانی ستادهای تسهیل همه باید در زمینه بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید تلاش کنیم و در این زمینه بانک ها باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

پیرموذن عنوان کرد: همچنین باید با برخورداری از دستورالعمل های ستاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی در زمینه افزایش ظرفیت های شغلی و به مدار بازگشتن واحدهای تولیدی و صنعتی و توجه جدی به وضعیت کارگران تلاش کرد.

وی خاطر نشان کرد: با وجودی که دولت وارث 500هزار میلیارد بدهی بود اما باید تلاش کند تا وضعیت معیشت کارگران ارتقاء یافته و دستمزدها نیز مطابق قانون و بر اساس تورم افزایش منطقی داشته باشند.

وی گفت: امیدوارم در چهار سال آینده دولت بتواند به تمام وعده های انتخاباتی خود با همراهی نمایندگان مجلس عمل کرده و شاهد بهبود وضعیت و رونق اقتصاد و صنعت و ... باشیم.

 

مهرنوش حیدری