این خودرو که I.D. نام دارد قیمتی کمتر از 30 هزار دلار دارد، یعنی کمتر از خودروی برقی تسلای مدل 3 و شورلت بولت. همچنین این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ تا مسافت طولانی‌تری سفر کند: 603 کیلومتر با هربار شارژ.

با این‌همه فروش این خودروی جدید تا سال 2020 آغاز نخواهد‌شد از این رو نمی‌توان حدس زد تا چهار سال دیگر چه رقبایی برای این خودروی برقی وارد بازار خواهند‌شد. قیمت پایه خودروی شورلت بولت که از اوایل سال 2017 وارد بازار خواهد شد، 37500 دلار است و با هربار شارژ می‌تواند 383 کیلومتر مسافت را بپیماید. درحالی که تسلای مدل 3 در اواخر سال 2017 با قیمت پایه 35000 دلار وارد بازار شده و با هربار شارژ 346 کیلومتر حرکت می‌کند.

 

از آنجایی که خودروی I.D از یک موتور احتراقی سنگین‌وزن برخوردار نیست، طراحان توانسته‌اند فضای داخلی آن را بزرگتر طراحی کنند،‌اگرچه فضای بیرونی خودرو هم‌اندازه خودروی گلف فولکس است اما فضای درونی بسیار بزرگ و جاداری هم‌اندازه فضای داخلی خودروی پاسات برای آن درنظر گرفته شده‌است.

خودروی نمونه‌ای که در پاریس رونمایی شد، از تایرهای آبی بسیار باریک و نشان فولکس واگن درخشانی برخوردار است. به گفته مدیرعامل شرکت فولکس، قیمت این خودرو تقریبا با قیمت یک خودروی دیزلی و مجهز فولکس برابری می‌کند.

زمانی که فروش این خودرو آغاز شود، ID به راننده خودکار مجهز نخواهد‌بود اما از تمامی سخت‌افزارهای مورد نیاز برای تبدیل شدن به خودرویی خودکار برخوردار است اما قابلیت کامل راندن خودکار این خودرو پس از مدتی در قالب نرم‌افزار ارائه شده و قابل نصب خواهد‌بود.

گروه خودروسازی فولکس واگن که مالک برندهای فولکس، آئودی و پورشه است به شدت برنامه تولید خودروهای برقی را دنبال می‌کند و انتظار می‌رود این گروه تا پیش از آغاز فروش ID بیش از 20 مدل خودری برقی را وارد بازار کند.

شرکت فولکس‌‌واگن درحال حاضر دو خودروی برقی دیگر به نام‌های ای-گلف و ای-آپ تولید کرده‌است اما هردوی این خودروها در دو مدل برقی و دیزلی ارائه می‌شوند و ID اولین خودروی این شرکت است که تنها نسخه برقی آن تولید خواهد‌شد.