قیمت طلا بعد از زلزله ترامپ

طلا روز جمعه در معاملات آسیایی همچنان پرنوسان بود و در مسیر اولین کاهش قیمت هفتگی در طی 4 هفته گذشته قرار گرفت. سرمایه گذاران همچنان در حال بررسی چشم انداز اقتصادی آمریکا پس از راهیابی دونالد ترامپ به کاخ سفید هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1262 دلار و 20 سنت رسید. قیمت فلز زرد اوایل جلسه امروز ابتدا به رقم 1250 دلار و 70 سنت افت کرد و سپس تا رقم 1265 دلار و 40 سننت بالا رفت. قیمت طلا از ابتدای هفته تاکنون بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

قیمت طلای آمریکا نیز 0.4 درصد کاهش داشت و به 1261 دلار و 60 سنت رسید.

ارزش دلار در برابر ین در نزدیکی بالاترین رقم 3 ماه و نیم گذشته در نوسان است. بازارها خود را برای ریاست جمهوری ترامپ که می تواند از نظر مالی اقتصاد آمریکا را تحریک کند و نرخ بهره را بالا ببرد، آماده کرده اند.

جیمز استیل، تحلیلگر بازار طلا در اچ اس بی سی سکیوریتیز گفت: «وضعیت طلا تدافعی است، زیرا تیم ترامپ مجددا به بازارهای مالی اطمینان داده و سرمایه گذاران این عقیده را پیدا کرده اند که سیاست های طرفدار رشد در دولت جدید آمریکا تاثیر مثبتی بر دارایی های کاغذی خواهد داشت.»

جفری لاکر، رئیس فدرال رزرو شعبه ریچموند گفت، اگر واشنگتن از مالیات های پایین یا افزایش هزینه ها برای بالا بردن رشد اقتصادی استفاده کند، فدرال رزرو ممکن است نرخ بهره را سریعتر بالا ببرد.

طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد ارزش دلار خواهد شد که هر دوی اینها به ضرر قیمت طلاست.