راه‌اندازی نخستین خط تولید ون در شرکت ایران خودرو دیزل

غلامرضا رزازی مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: ون تولیدی در شرکت ایران خودرو دیزل با نام تجاری وانا، با استاندارد آلایندگی یورو 4 تنها ون تولیدشده در داخل کشور است که با 35 درصد ساخت داخل از شروع همراه بوده و این میزان به 55 درصد داخلی‌سازی در سال آینده می‌رسد.

 

 وی افزود: ون وانا به موتور بنزینی 136 اسب بخاری 4G69 میتسوبیشی مجهز است و با ظرفیت حمل مسافر 1+14 نفر از بیشترین ظرفیت حمل مسافر در میان ون‌های تولید شده در بازار ایران برخوردار است.

 

غلامرضا رزازی با اشاره به ویژگی‌های ایمنی این محصول نیز خاطرنشان کرد: ون وانا از ترمز دیسکی در چرخ‌های جلو و همچنین سیستم‌های ABS + EBD برخوردار بوده و کمربند ایمنی سه‌نقطه‌ای برای تمامی سرنشینان آن در نظر گرفته شده است.

 

وی همچنین برخورداری این خودرو از سقف بلندتر، امکان تنظیم تمام صندلی‌های سرنشینان و سیستم سرمایشی و گرمایشی مستقل در جلو و عقب کابین خودرو را از جمله امکانات موجود برای راحتی هر چه بیشتر سرنشینان دانست و تاکید کرد برخورداری از سقف بلند در این محصول باعث شده تا امکان دریافت مجوز هر دو نوع A و B کاربری آمبولانس برای این محصول فراهم باشد که اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

 

مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خاطرنشان کرد: ما برای این محصول، روش‌های فروش نقدی، نقدی مرحله‌ای و تسهیلاتی را در نظر گرفته‌ایم و می‌توانیم اعلام کنیم که ون وانا تنها محصولیست که در کمترین مدت زمان ممکن و سریعتر از سایر محصولات موجود در بازار، تولید و تحویل مشتریان می‌شود و به زودی امکان عرضه آن به صورت پلاک عمومی علاوه بر پلاک شخصی میسر خواهد شد.

 

غلامرضا رزازی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت طراحی شده، امکان تولید سالانه 5 هزار دستگاه از این محصول برای مصارف شهری و جاده‌ای فراهم شده و در آینده مدل‌های گازسوز و دیزلی این خودرو نیز توسط شرکت ایران خودرو دیزل به بازار عرضه خواهد شد.