سوددهی بی‌سابقه سامسونگ در سه ماهه گذشته

سامسونگ در گزارش مالی سه ماهه چهارم سال 2016، از دست یابی به 7.8 میلیارد دلار سود خبر داد. سود این شرکت در سه ماهه چهارم در حدود 50 درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال 2015 افزایش داشته است. این افزایش در حالی رخ داده است که سامسونگ در سال گذشته به دلیل آتش سوزی جدیدترین نسخه تلفن همراه سری گلکسی نوت، با ضرر بسیاری مواجه شد.

 

سامسونگ اعلام کرده به دلیل فروش بالای بخش تولید چیپست هایش توانسته چنین عملکرد مناسبی داشته باشد. سود اجرایی این شرکت در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی 4.25 میلیارد دلار بود که در مقایسه با سال 2015 افزایشی 77 درصدی نشان می داد.

 

این شرکت در بخش دیگری عملکرد قدرتمندش را به فروش تلویزیون هایش نسبت داد. همچنین اعلام کرد کاهش ارزش ارز کره جنوبی، به دلیل این که محصولاتش به دلار به فروش می رسد، به افزایش سود کمک کرده است.

 

بخش تلفن همراه این شرکت نیز با وجود آتش سوزی گلکسی نوت 7 و زیان مالی بسیار، عملکرد چندان بدی نداشته و سایر محصولات این شرکت توانستند در بازار به فروش خوبی دست پیدا کنند. سامسونگ در نظر دارد با تولید جدیدترین پرچمدار خود در ماه های آینده، ضرر سال گذشته میلادی را جبران کند.