نظارت مجلس بر انتشار اوراق بهادار

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کمیته نظارت بر انتشار اوراق بهادار خبر داد و گفت: کمیته مذکور پس از به تصویب رسیدن لایحه بودجه سال 96 از سوی شورای نگهبان تشکیل می‌شود.

وی درباره ضرورت تشکیل این کمیته افزود: مجلس برای اینکه دولت بتواند بدهی‌های سال‌های گذشته خود را بپردازد اجازه انتشار اوراق مشارکت را به دولت می‌دهد این اقدام دولت سبب شده تا علاوه بر باقی ماندن اصل اوراق مشارکت، دولت همه ساله سود این اوراق را بپردازد که در نتیجه این روند باعث شده تا بر بدهی دولت اضافه شود به همین دلیل قرار است تا کمیته‌ای ‌تشکیل شود تا بر انتشار اوراق  مشارکت نظارت کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ترکیب کمیته نظارت بر انتشار اوراق بهادار،گفت: این کمیته متشکل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور، وزیر اقتصاد و امور دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و یک نماینده به عنوان ناظر از کمیسیون اقتصادی مجلس است.

حجت الاسلام موسوی لارگانی درباره کارکرد این کمیته،تصریح کرد: قرار است این کمیته بر انتشار اوراق بهادار نظارت داشته و همچنین در مورد نحوه انتشار، نرخ‌های انتشار، زمان انتشار، موضوع و سقف انتشار اوراق مشارکت نظارت داشته باشد.