ربیعی توان پاسخگویی ندارد؟

تنها وزیری که در طول 4 سال فعالیت دولت یازدهم به منظور پاسخگویی به افکار عمومی و رسانه ها از برگزاری نشست خبری خودداری می کرد و تنها به بیان آمار در تریبون یک طرفه سخنرانی های خود اکتفا می کرد، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

نخستین نشست خبری وزیر کار در حالی در ساختمان اصلی این وزارتخانه هم اکنون در حالی برگزاری است که مهمترین نقد به دولت یازدهم در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عدم تحقق وعده های اشتغال زایی و رد آمار ارائه شده مسئولان دولت از سوی مراکز رسمی چون مرکز آمار ایران است.

به نظر می رسد مشاوران ربیعی، وزیری که در طول یک دولت از برگزاری نشست خبری فراری بود را برای قرارگیری در مقام پاسخگویی بر حذر داشته اند، چرا که نخستین و شاید آخرین نشست خبری وزیر کار در شرایطی در حال برگزاری است که خبرنگاران رسانه هایی به این نشست دعوت شده اند که همسو با دولت بوده و هر رسانه ای که گمان آن می رفت سوالی کارشناسی و فنی مبنی بر زیرسوال رفتن امار اشتغال زایی دولت مطرح کند، از حضور در این نشست خبری محروم شد.

این رویه وزارت کار این سوال و شائبه را به ذهن می آورد که آیا وزیر کار دولت تدبیر و امید، در خصوص آمار اشتغال زایی ادعایی مسئولان این دولت، مستنداتی در اختیار ندارد که از روبه رو شدن با خبرنگاران منتقد دولت، واهمه دارد؟