بدهی عراقی‌ها بابت خرید برق قسط بندی شد

وزیر نیرو در پاسخ به این سئوال که عدم تخصیص اعتبارات مصوب باعث شده تا طرح احیاء و تعادل بخشی آب که برای کنترل برداشت از منابع زیرزمینی حیاتی است با کندی شدیدی مواجه شده گفت:طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب اگر چه سال گذشته 400 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده داشت اما تخصیصی که برای آن صورت گرفت قابل توجه نبود اما این عدم تخصیص هم باعث نشده تا اجرای طرح متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب از سوی استانها در حال انجام بوده و روی زمین نمانده است اظهار داشت: عدم تخصیص اعتبار برای این طرح باعث شده تا بدهی به پیمانکاران ایجاد شود و مسئولان سازمان برنامه و بودجه وعده داده‌اند که اعتبارات سال 96 برای این طرح اختصاص یابد.

وزیر نیرو تصریح کرد: علاوه بر این که قرار شده اعتبار سال 96 بزودی اختصاص یابد، قرار است تا برای کمک به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی نیز به کمک این طرح بیاید.

چیت‌چیان با بیان این‌که مسوولان سازمان برنامه وعده داده‌اند تا اعتبارات سال 1396 در اختیار ما قرار بگیرد، اظهار کرد: قرار شده تا اوراق مشارکت و اسناد خزانه‌ به کمک طرح‌های احیاء و تعادل‌بخشی بیاید.

*بدهی عراق از بابت خرید برق قسط بندی شد

وی در خصوص صادرات برق به عراق نیز گفت:صادرات برق به عراق در حال انجام است، اما صادرات به این کشور پس از اینکه میزان بدهی‌شان به 1،2 میلیارد دلار رسید متوقف شد،طرف عراقی پس از برگزاری چند جلسه با مسئولان ایرانی متعهد به پرداخت بدهی شد که تاکنون 350 میلیون دلار آن را پرداخته و قرار شده مابقی بدهی را نیز به مرور پرداخت کند.

وزیر نیرو در خصوص کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع تاکید کرد: در ابتدای شروع دولت یازدهم میزان تلفات برق 15 درصد در شبکه توزیع بود که در حال حاضر به 11 درصد کاهش یافته است، اما امیدواریم که تا پایان امسال میزان تلفات به زیر 10 درصد برسد و تک رقمی شود.