احتیاط بانک های اروپایی در روابطشان با ایران

حمیدرضا مودودی ،مشاور وزیر صنعت و قائم مقام سازمان توسعه تجارت،در رابطه با مشکلات بازگشایی ال سی ،گفت: بیشترین دادوستد ما در تجارت خارجی با واحد پولی دلار است و از آنجاییکه دلار پول رسمی آمریکاست همه بانک های جهانی مجبور به استعلام از بانک های آمریکایی هستند.

وی در ادامه افزود: از آنجاییکه روابط آمریکا با ما هنوز زاویه دار است، بانک های بزرگ اروپایی در از سرگیری روابطشان با ایران احتیاط می کنند.

مودودی تصریح کرد: مسئولان امور خارجه تمام تلاش خود را در این زمینه کرده اند اما هنوز طرف های خارجی با احتیاط عمل می کنند،  از طرف دیگر در 8 سالی که تحریم ها شدیدتر شد تمامی دنیا در حال تغییرات بود اما ما هنوز با همان شیوه های قدیمی در حال فعالیت هستیم و نتوانستیم به خوبی بروز شویم.

قائم مقام سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: ضرورت بروزرسانی زیرساخت ها بعد از برجام پررنگ تر شد و بانک مرکزی نیز در حال حاضر در این حوزه تمام تلاش خود را بکار بسته است.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که نگاه ایران یک نگاه صلح آمیز است و مسئولان در نظر دارند که تجارت را بصورت شفاف جلو ببرند و امیدواریم با شفاف سازی ،راه های تجارت با دنیا فراهم شود.

مودودی در پایان اظهار داشت: باید بشدت مراقب باشیم و به بدبینی موجود در دنیا برعلیه ایران دامن نزنیم زیرا عربستان به اندازه کافی در این زمینه سیاه نمایی کرده است.