قیمت طلا افزایش یافت

در حالی که در پی افزایش جنگ لفظی بین مقامات آمریکا و کره شمالی، سرمایه گذاران به دنبال محلی امن برای سرمایه گذاری هستند، قیمت طلا دیروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت و به بالاترین رقم در طی 2 ماه گذشته رسید. انتشار آمارهای ضعیف از نرخ تورم آمریکا نیز در رشد قیمت طلا موثر بود.

روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر کره شمالی را تهدید کرد و گفت، ارتش آمریکا آماده رویارویی نظامی است. پیونگ یانگ نیز ترامپ را متهم کرده که در حال کشاندن شبه جزیره کره به آستانه یک جنگ اتمی است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با 0.22 درصد افزایش به 1289 دلار و 31 سنت رسید و بزرگترین افزایش قیمت هفتگی از اواسط ماه آوریل تاکنون را تجربه کرد. قیمت فلز زرد دیروز تا رقم 1291 دلار و 86 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از 7 ژوئن تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 0.3 درصد افزایش به 1294 دلار رسید. پیتر فرتیگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «به دنبال سخنان روزهای اخیر ترامپ در مورد کره شمالی، هجوم سرمایه ها به سمت بازارهای امن ادامه دارد...چندان محتمل نیست که این تنش ها در آینده نزدیک فروکش کند، بنابراین چشم انداز بازار طلا مثبت به نظر می رسد.»

ریسک های ژئوپلتیک معمولا موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازارهای امن از جمله بازار طلا می شود.

موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «هیچ پیش بینی ای نمی توان در مورد آینده این بحران ژئوپلتیک ارائه داد و این فضای ابهام آلود در طی هفته های آینده به نفع طلا تمام خواهد شد.»

«از سوی دیگر، اگر ثابت شود که تهدیدهای ترامپ چیزی جز سخنان توخالی نبوده، قیمت طلا ممکن است با کاهش مواجه شود و سرمایه گذاران مجددا تمرکز اصلی خود را معطوف سیاست های پولی فدرال رزرو کنند.»