صنایع دستی ایران نشانی از اقتصاد مقاومتی

همن نامور مطلق عصر سه شنبه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر میزان صادرات صنایع دستی کشور تا سه برابر افزایش پیدا کرده و در داخل کشور نیز با اقدامات صورت گرفته وضعیت استقبال از صنایع دستی بهبود یافته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: صنایع دستی هر کشور، اولین عرصه مواجهه توریست ها و گردشگران با فرهنگ آن کشور بوده و از این لحاظ از اهمیت ویژه برخوردار است.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور بیان داشت: صنایع دستی ایرانی جلوه و نشانی از اقتصاد مقاومتی است و ترویج صنایع خُرد، راهی برای مقابله با نئولیبرالیسم است که تلاش در توزیع ثروت دارد.

نامور مطلق تصریح کرد: نمایشگاه ها تقریبا ده درصد از گردش مالی صنایع دستی کشور را به خود اختصاص می دهند و علاوه بر فراهم آوردن جایگاهی برای انجام فعالیت اقتصادی، فرصتی برای گفتمان سازی و آشنا کردن عموم با صنایع دستی است که جلوه زیبایی شناسی منقول ما هستند و نیاز به حراست و حفاظت دارد.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: صادرات رسمی اعلام شده صنایع دستی کشور سالانه ۲۵۰ میلیون دلار است و ما با یک میلیون دلار در حوزه صنایع دستی، بیش از ده برابر یک میلیون دلار نفتی اشتغالزایی می کنیم.