۴ ابرچالش اقتصادی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی

الیاس حضرتی عصر امروز در نشست صمیمانه اعضای اتاق تعاون ایران با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی افزود: در گزارشی که آقای نیلی (مشاور اقتصادی رئیس جمهور) در ملاقات با رهبر انقلاب ارائه دادند، ۷ ابرچالش اقتصادی اعلام شد که از این چالش ها ۴ ابرچالش در حوزه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، فقر مطلق، اشتغال و بیکاری، بحران صندوق های بازنشستگی و بحران اجتماعی را ۴ ابرچالش اقتصادی اعلام کرد و ادامه داد: این چالش ها به مراتب از رکود اقتصادی بدتر و در عین حال نامحسوس تر هستند.

حضرتی افزود: در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به وزیری نیاز داریم که مواضع متعادل با نگاههای سیاسی مختلف را مد نظر قرار دهد.

در این نشست همچنین سیدناصر موسوی لارگانی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دخالت دولت در انتخابات اعضای اتاق های تعاون گفت: از دولت انتظار داریم در حیطه اختیارات اتاق های تعاون دخالت نکند چرا که این بخش باید به عنوان یکی از ارکان اقتصادی مستقل عمل کند.

وی با انتقاد از سهم تعاون در اقتصاد ملی نیز افزود: با وجود اینکه بر اساس سیاست های کلی، سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی باید به ۲۵ درصد برسد اما در حال حاضر این سهم فقط ۵ درصد است که فاصله زیادی با هدف دارد.