قیمت مرغ کاهش می یابد

 قیمت مرغ از ماه‌های گذشته با افزایش روبرو بوده و تا کیلویی 9 هزار تومان و یا بیشتر در خرده فروشی‌ها رسیده است.

این در حالی است که سروستانی مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی در این باره گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با تولیدکنندگان جوجه یک روزه مقرر شد که از ابتدای شهریورماه ۲۰ درصد از تولید خود را در بازار بورس با قیمت پایه ۱۷۰۰ تومان و نوسان مثبت و منفی ۱۵ درصد عرضه کنند، از سوی دیگر نیز ۲۰ درصد را خود با قیمت قطعه‌ای ۱۸۰۰ تومان و ۱۰ درصد را نیز در اختیار اتحادیه قرار دهند تا با همین قیمت در اختیار مرغداران قرار دهد.

وی در ادامه افزود: با آغاز اجرای این طرح و استقبال مناسب مرغداران قیمت جوجه یک روزه شکسته شد و به کمتر از ۲۲۰۰ تومان در بازار رسیده است که امیدواریم با ادامه آن قیمت جوجه یک روزه به نرخ منطقی خود بازگردد و مرغداران بتوانند هزینه‌های تولیدشان را به گونه‌ای کنترل کنند که قیمت گوشت مرغ نیز متعادل شود.

به علاوه یوسف‌خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی علت گرانی مرغ را نبود جوجه یک روزه در بازار و کمبود آن می‌داند و این در حالی است که با وجود عرضه این محصول در بورس کالا و تفاهمات فراوان در این باره همچنان شاهد گرانی مرغ در بازار هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: قیمت مرغ طی سه هفته و حتی یک ماه اخیر افزایش و نوسان نداشته و ثابت مانده است و هر کیلوگرم مرغ زنده در مرغداری5 هزارو 500 تومان و گوشت مرغ آماده مصرف کیلویی 8 هزار و 300 تومان در بازار خرده‌فروشی به دست مردم می‌رسد که نسبت به بازه زمانی مذکور تغییر محسوسی نداشته است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در توضیح تغییرات قیمت تخم مرغ نیز یادآور شد: قیمت هر کیلو تخم مرغ به 4 هزار و 500 تومان در عمده فروشی‌ها و برای مصرف کننده به 5 هزار و 500 تا 6 هزار تومان رسیده است.