دولت تعاونی شهریار را مورد حمایت قرار دهد / دستیابی به سهم 25 درصدی در اقتصاد نیازمند ظرفیت سازی است

مدیرعامل تعاونی شهریار در مراسم بزرگداشت هفته تعاون با تبریک این هفته به همه تعاونگران ، وزیر تعاون، کار و فاه اجتماعی و سایر مسئولان حاضر دراین نشست گفت : برای دستیابی به سهم 25 درصد بخش تعاونی مطابق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کشور راهی جز ایجاد تعاونی های توانمند و ظرفیت سازی برای کارهای بزرگ وجود ندارد .

به گزارش روابط عمومی شرکت تعاونی شهریار، دکتر بابک افقهی در این نشست صمیمی که با حضور دکتر علی ربیعی ، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، معاونان این وزارتخانه ، رییس اتاق تعاون ، هیات رییسه و تنی چند از منتخبین اتحادیه ها و تعاونی های بزرگ سراسر کشور برگزار شد ، گفت : خوشبختانه در هفته های اخیر با درایت و هوشمندی صورت گرفته کنسرسیومی متشکل از دو تعاونی بزرگ اقتصادی کشور یعنی مجموعه «تعاونی شهریار » و «تعاونی پیشگامان کویر یزد » ایجاد شد .

وی گفت: این دو تعاونی در رقابتی فشرده با سایر شرکت کنندگان در مزایده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان اپراتور دوم پست کشور انتخاب شد.

دکتر افقهی افزود: این اتفاق مبارک منجر به فراهم شدن بستر گسترده ای از ارایه خدمات نوین پستی در قالب یک شرکت بخش تعاونی در کنار شرکت دولتی پست را فراهم خواهد کرد که قصد دارد با نوآوری، سهم قابل توجهی از خدمات را به عموم مصرف کنندگان در داخل و خارج از کشور ارایه کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار تصریح کرد: الگوی ما برای حضور قوی تر در فضای اقتصادی مبتنی براین باور است، چنانچه بخواهیم سهم بخش تعاون را به میزان 25 درصد اهداف سند چشم انداز 20 ساله برسانیم راهی جز ایجاد تعاونی های توانمند نداریم .

دکتر افقهی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که ظرفیت سازی برای قابلیت انجام کارهای بزرگ توسط بخش تعاونی نیازمند اعتماد سازی از سوی حاکمیت برای مشارکت گسترده تعاونی ها در عرصه های بزرگ و مهم اقتصادی کشور است .

وی سپس گفت : بنابراین به نظر می رسد ایجاد تعاونی های بزرگ چه در بخش اقتصاد داخلی و چه در بخش توسعه صادرات گزینه مطلوبی برای فعالیت های بزرگ اقتصادی خواهد بود .

مدیرعامل شرکت تعاونی شهریار همچنین از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز خواست تا این دو تعاونی بزرگ را در جهات مختلف مادی و معنوی بطور خاص در این پروژه بزرگ ملی مورد حمایت خود قرار دهد .

دکتر افقهی در ادامه با اشاره به حضور دکتر کلانتری معاون امور تعاون وزارت تعاون و دکتر مهدویان مدیرعامل بانک توسعه تعاون دراین مراسم از آنها خواست تا این دو تعاونی را در راه تامین منابع مالی پروژه بزرگ پستی مساعدت کنند .

یادآور می شود حضار در این نشست با درخواست «سید حمید کلانتری » معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به منظور تشویق و احترام به نوع رویکرد سخنان دکتر افقهی ، مدیرعامل تعاونی شهریار و پیشگامان یزد را مورد تشویق قرار دادند.

پیش از سخنان دکتر افقهی «علی صوفی » وزیر اسبق تعاون به تشریح جایگاه تعاون در تجلی بخشی اقتصاد مبتنی بر عدالت اجتماعی پرداخت و افزود: شخصا بارها از زبان مقام معظم رهبری شنیده ام که ایشان فرمودند به اقتصاد مبتنی بر عدالت اجتماعی معتقد هستم و بخش تعاون می تواند و باید در جهت توسعه عدالت اجتماعی در کشور حرکت کند. 

دکتر کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مبتکر و میزبان این نشست صمیمی در سخنانی با ذکر دلایل تشکیل جلسه هفته تعاون را به مدیران تعاونی های بزرگ کشور تبریک گفت.

همچنین دکتر ناطقی،مدیرکل تعاونیهای توزیعی وزارت تعاون نیز در گفتگو با مدیرعامل شهریار ضمن تمجید از اقدامات صورت گرفته با اشاره به ظرفیت بسیار زیاد تعاونی کارکنان شهرداری تهران از آمادگی وزارت متبوع خود برای برگزاری جلسه مشترک برای تبیین محورهای توسعه همکاریها خبر داد.