واریز سود سهام عدالت منتفی شده است؟

میرعلی اشرف پوری حسینی ،درخصوص اولین واریزی سود سهام عدالت در مهرماه اظهار کرد: هماهنگی دراین امر صورت گرفته و به موقع اطلاع رسانی خواهد شد، اما اکنون تاریخ آن را نمی‌توانم اعلام کنم.

وی تصریح کرد: اخیرا نامه‌ای به ریاست جمهوری مبنی بر ‎جلوگیری از پرداخت نقدی سود سهام عدالت ارسال شده که هم اکنون نمی‌توانم درمورد آن قضاوتی داشته باشم چرا که کامل آن را مطالعه نکردم، این درحالی است که سازمان خصوصی سازی براساس مصوبه شورای اصل ۴۴ موظف است سود سهام را به مشمولان پرداخت کند.

در حال حاضر بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت، افرادی هستند از ابتدای اردیبهشت ماه وارد سامانه سهام عدالت شده و شماره شبا بانکی خود را درج نمودند، ولی این شماره شبا بانکی به هر دلیل مورد تایید بانک عامل مربوطه قرار نگرفته است.

 از این رو این دسته از مشمولان سهام عدالت باید با مراجعه دوباره به سامانه و ثبت یک شماره شبا بانکی جدید از یکی دیگر از حساب‌های بانکی معتبر خود، تایید نهایی شماره شبا بانکی آن حساب را از سامانه سهام عدالت دریافت نمایند.

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: بر اساس قانون با گذشت ۱۰ سال از اختصاص سهام عدالت به مشمولان، سود این سهام باید به صورت نقدی به حساب دارندگان سهام عدالت واریز شود. مشمولان باید با مراجعه به سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود کنند تا در ماه‌های پیش‌رو سود سال مالی شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب آن‌ها واریز شود.