آمار اعلام شده دولت از ایجاد اشتغال قابل دفاع نیست

سیدمهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: در یک سال گذشته چندین بار با مقاماتی مانند رئیس جمهور و معاون اول او و وزرای اقتصادی به صورت مکتوب و شفاهی مشکلات شرکت‌های تولیدی و واحدهای بزرگ مانند آذرآب، هپکو، واگن پارس و ماشین سازی را متذکر شده‌ام و پیشنهاد کرده‌ایم که یک کمیته ویژه برای پیگیری مطالبات به حق واحدهای تولیدی و کارگران آنها انجام شود.

وی افزود: از رئیس جمهور و وزرای اقتصادی انتظار داریم که مشکلات شرکت‌های مذکور را به صورت اساسی حل کند، همچنین  لازم است که شرکت هپکو به صندوق حمایت از دولت واگذار شود  تا پس از ساماندهی مجددا شرایط بهتری پیدا کند.

مقدسی بیان کرد: دولت موظف است در سال اقتصاد مقاومتی به رفع مشکلات واحدهای تولیدی کشور توجه کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب تأکید کرد: آمار ایجاد اشتغال توسط دولت در سالی که مقام معظم رهبری آن را اقتصاد مقاومتی نامیده‌اند قابل دفاع نیست؛ لذا ما انتظار داشتیم امسال با اجرای برنامه ششم توسعه تحولی اساسی در حوزه اشتغال ایجاد شود اما چنین نشد، اما به طور جدی خواستار این هستیم که در شش ماهه دوم سال جبران این کم کاری صورت گیرد، چرا که دولت موظف است در پایان سال به مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی و مردم کشور گزارش دهد.

وی گفت: ما به تفکیک قوا اعتقاد داریم و انتصابات در محدوده اختیارات دولت تعریف می‌شود، اما ما انتظار داریم که برای اجرای خوب برنامه ششم توسعه و عملیاتی شدن اهداف آن در انتصاب‌ها دقت بیشتری شود به عنوان مثال استاندارانی انتخاب شوند که بتوانند مشکلات استان‌ها را حل کنند.

مقدسی اظهار کرد: بنده در انتخابات از آقای روحانی حمایت کردم اما مطالبه مردم این است که کشور را افرادی به حق اداره کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب خاطر نشان کرد: رئیس جمهور و وزیر کشور مگر شما پیام مجلس را در هفته گذشته دریافت نکرده‌اید؟ ما حامی دولت هستیم و می‌خواهیم موانع تولید را برطرف کنیم اما در مقابل انتظار داریم که حرکتی رو به جلو توسط کابینه دولت صورت گیرد.