میزان بدهی مشترکین در استان تهران 306 میلیارد تومان است

رضا تیموری مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان اینکه نزدیک 2 میلیون و 200 هزار مشترک برق در استان تهران وجود دارد ، اظهار کرد: ضریب نفوذ دسترسی به برق در استان تهران 100 درصد است و با وجود مسکن مهر در پرند و پردیس که نزدیک به 89 هزار واحد مسکونی است،این آمادگی را داریم که با داشتن بر و کف مناسب در معابر پرند و پردیس برق به طور کامل برق رسانی صورت گیرد.

بیشترین مشترکین در بخش خانگی با 1 میلیون و 600 هزار با 29 درصد مصرف انرژی ، در بخش کشاورزی 10 هزارمشترک با 15 درصد انرژی، در بخش صنعت 32 هزار مشترک با 35 درصد انرژی و در بخش تجاری و عمومی و به ترتیب 302  و 120 هزار، 10 درصد انرژی را مصرف می‌کنند.

وی افزود: حدود 90 هزار انشعاب های غیرقانونی به دلیل ساخت و سازها برای تهیه کنتور مشکل داشتند، که پس از ابلاغیه ریاست جمهوری در تیرماه امسال مبنی بر دادن کنتور موقت به این مشترکین و زمان برای حل مشکل این موضوع تا پایان امسال حل می‌گردد.

 تیموری تصریح کرد: میزان بدهی مشترکین در استان تهران 306 میلیارد تومان است که از این رقم 71 میلیارد بخش خانگی، 4 میلیارد بخش کشاورزی، 19 میلیارد بخش صنعتی و 66 میلیارد بخش تجاری و 120 میلیارد بخش های دولتی می شود که براساس قانون جدید تمام قسمت های دولتی باید هزینه دریافت انرژی را به موقع پرداخت کنند تا مشمول قطعی انشعاب نشوند.

وی ادامه داد: در بخش انرژی های نو پس از برجام، هزینه تولید انرژی‌های نو از ده میلیون به حدود 5 میلیون کاهش یافته و با استفاده از پنل های خورشیدی که اقدام مناسبی برای محیط زیست و پدافند غیرعامل است، طبق برنامه ششم توسعه باید هرساله 1000 مگاوات انرژی نو تولید شود.

مدیرکل شرکت توزیع برق استان تهران بیان کرد: خرید انرژی از مردم و بخش خصوصی به قیمت 420 برای هر کیلو وات با تضمین زمانی 20 ساله باعث استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش شده است.

وی با تاکید بر نقش مردم برای عبور از پیک مصرف ، یادآور شد: همراهی مردم برای کاهش مصرف برق در تابستان شایسته تقدیر است و با توجه به 34 میلیون مشترک برق در کشور، اگر هر مشترک یک لامپ 100 واتی را خاموش کند، نزدیک به 3400 مگاوات صرفه جویی می شود. این را در نظر داشته باشید که نیروگاه شهید مفتح 1000 مگاوات توان تولید دارد که با خاموش کردن یک لامپ اضافه به اندازه 4 نیروگاه برق کشور صرفه جویی خواهد شد.

تیموری در خاتمه گفت: امسال برنامه داریم که 55 هزار کنتور آنالوگ را تبدیل به دیجیتال کنیم که هزینه تعویض لوازم اندازه گیری از آنالوگ به دیجیتال رایگان و مشترک هیچ هزینه را پرداخت نکرده و تمام هزینه ها توسط شرکت توزیع برق پرداخت خواهد شد.