نارضایتی زائران اربعین از وضعیت فرودگاه امام خمینی

گروه اقتصادی-  نزدیک به ده روز دیگر اربعین از راه می رسد و بسیاری از شیعیان در جهان به هر شکلی خود را به کربلا می رسانند تا بتوانند بزرگترین مانور و همایش مذهبی جهان حضور پیدا کنند.

به گزارش افکارنیوز، بسیاری از زائران ایرانی نیز در این ایام تلاش دارند تا به هر شکلی از چه از طریق مرزهای زمینی چه به صورت هوایی خود را به عراق برسانند.

 زائران اربعین به دلیل نا هماهنگی ها و کمبود گیت های تردد مسافر در فرودگاه امام خمینی با مشکلات زیادی روبرو شدند و متاسفانه ساعتها باید معطل رد شدن از گیت ها بمانند.

این در حالی است که یک ماه و نیم پیش گفته شد جلسات هماهنگی میان سازمان هواپیمایی و مسئولین مختلف و نهادهای مربوطه برگزار شده تا مشکلاتی برای زائران به خصوص برای تردد به وجود نیاید .

چرا با وجود ادعای هماهنگی و جلسه و ... هنوز مشکلات ادامه دارد و سوال اینجاست چرا مسافر و زائر اربعین این چنین باید برای رد شدن از گیت مشکل داشته باشند، مسئولین به خوبی می دانند ایام اربعین ایام پیک مسافر در فرودگاه امام خمینی است پس چرا هیچ تدبیر ویژه ای اندیشیده نشده تا مشکل به وجود نیاید.

همانطور که مردم با عشق فراوان موکب هایی را برای پذیرایی از زائران در عراق ساماندهی کردند که به بهترین شکل خدمات ارائه‌ می کند اگر مسئولان توان اداره فرودگاه را ندارند، اداره فرودگاه نیز به مردم واگذار شود.

جالب اینجا اگر مسافر مقاصد گردشگری در جهان باشید با چنین مشکلاتی در هیچ فرودگاهی در جهان مواجه نمی شود اما متاسفانه بی تدبیری ها از سوی مسئولین برای خدمت رسانی به زائران اربعین ادامه دارد .

بی نظمی موضوع قابل حلی است که تنها نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد ، بی نظمی بزرگترین فرودگاه کشور که مختص پروازهای خارجی است انهم در ایام اربعین هیچ توجیهی ندارد، همانطور که دولت قیمت بلیت ها را برای سفر به نجف و بغداد دو برابر اعلام کرد حداقل خدمات را نیز دو برابر می کرد تا مردم ساعتها در فرودگاه معطل نشوند.