تخم مرغ گران نیست

رضا ترکاشوند  با بیان اینکه قیمت تخم مرغ گران نیست،اظهار کرد: قیمت تمام شده تخم مرغ درب مرغداری  هر کیلوگرم 5 هزار تومان است و اگر کمی با قیمت بالاتر عرضه می‌شود عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها افزایش تقاضا است.

وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته قیمت تخم مرغ هر کیلوگرم 4 هزار تومان عرضه می‌شد و در حال حاضر اگر کمی افزایش قیمت داشته باشد باز بیلان آن منفی است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار ادامه داد: طبیعت بازار این است که زمانی که تقاضا افزایش می‌یابد قیمت‌ افزایش و هنگام کاهش تقاضا، قیمت افت می‌کند.

ترکاشوند با بیان اینکه مصوبه ستاد تنظیم بازار دو ماه قبل برای قیمت تخم مرغ هر کیلو گرم 4 هزار و 560 تومان بود، گفت: طی این مدت قیمت ذرت و کنجاله 20 درصد افزایش یافته، قیمت کنجاله به کیلویی یک‌هزارو 730 تومان و ذرت به 900 تومان رسیده که طبیعتا قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه گرانی در قیمت تخم مرغ نداریم افزود: عواملی دخیل هستند تا تخم مرغ با قیمت گرانتر به دست مصرف کننده برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغ تخم گذار از انجام مذاکرات با سازمان میادین شهرداری برای عرضه تخم مرغ در سطح میادین خبر داد و گفت: مقدمات کار انجام شده و طی یک تا دو روز آینده هر شانه 30 عددی تخم مرغ با قیمت 11 هزار و 200 تومان به میادین تحویل می‌شود تا با قیمت 11 هزار و 800 تومان به دست مصرف کننده برسد.

ترکاشوند با بیان اینکه در سطح تولید هیچ مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: حدود 78 هزار تن در ماه و حدود 900 هزار تن در سال تولید تخم مرغ داریم که با میزان مصرف همخوانی دارد.