لزوم قیمت گذاری میوه‌ها در میادین میوه و تره بار

احمد اسمعیل ‌وند معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری تهران در جلسه بررسی مشکلات میادین میوه و تره‌بار که امروز(شنبه) در ساختمان فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در چارچوب وظایف قانونی خود در بحث ساماندهی میادین میوه و تره‌بار باید با متخلفان برخورد کند، همچنین اتحادیه میوه فروشان نیز باید به عملکرد حجره‌داران نظارت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اساس کار ما قانون و مقررات است، به همین منظور باید میوه‌فروشان بر روی هر کالا برچسب قیمت درج کنند و برای هر کالایی باید قیمت‌گذاری مشخصی صورت گیرد، چرا که نباید رنج قیمت داشته باشیم. هر میوه یک قیمت واحد دارد، پس لزومی نیست برای یک نوع کالا قیمت‌های متفاوتی تعیین شود و این تخلف است.

معاون برنامه‌ریزی،اداری و مالی فرمانداری تهران بیان کرد: همانند سال‌های گذشته در میادین میوه و تره‌بار در مقابل حجره‌ها و در زیر شیروانی و سایبان فقط حق توقف و پارک دو کامیون برای خالی کردن بار وجود دارد، همچنین قرار است که اتحادیه میوه‌فروشان با پلیس راهور جلسه‌ای برگزار کنند و پلیس نظر کارشناسی و نهایی خود را در خصوص توقف‌های مقابل حجره‌ها و میادین میوه و تره‌بار اعلام کند، چرا که در بعضی از اماکنی که حتی تابلو توقف ممنوع در آن جا نصب شده است، اما همچنان توقف در این مکان‌های ممنوعه صورت می‌گیرد.

اسمعیل وند بیان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی استانداری تهران ساماندهی میادین میوه و تره بار است، به همین منظور مقرر شده تا خالص‌فروشی چه در بحث خرده‌فروشی و چه در بحث عمده‌فروشی عملیاتی شود و از اتحادیه میوه و تره‌بار تقاضا داریم نسبت به اجرایی کردن مصوبه خالص‌فروشی اقدام کنند.

وی در پایان عنوان کرد: بار عملیاتی این مصوبات بر دوش اتحادیه میوه‌فروشان است.