95 درصد بودجه 97 را هزینه‌های جاری تشکیل می‌دهد

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف در نشست شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران با اشاره به لایحه بودجه 97 گفت: حدود 95 درصد این بودجه را هزینه‌های جاری تشکیل می‌دهد و به مشکل بنگاه‌های دیگر نمی‌پردازد.

وی افزود: وقتی یک بودجه 110 هزار میلیارد تومانی از منابع نفتی تامین می‌شود و بعد خرج کارمندان دولت می‌شود و از بودجه عمرانی کسر می‌شود، نمی‌توان از این بودجه در عرصه تولید انتظار توسعه داشت.

فاضلی گفت: در این مسائل ما مقصریم، بد عمل کرده‌ایم و متاسفانه دشمن درست عمل کرده است.

وی با اشاره به 3 میلیون سفر خارجی ادامه داد: بخشی از این مسافرت‌ها غیرضروری است که منجر به خروج ارز قابل توجهی از کشور می‌‌شود.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار داشت: منابع نفتی دولت مشکل دارد، مالیات هم اخذ نکند، چگونه این دولت کشور را اداره کند؟

وی گفت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید برنامه داشت و بدون برنامه امکان ندارد بتوان کاری انجام داد.

فاضلی با بیان اینکه دولت در تامین منابع مالی مشکل دارد، گفت: هنوز 10 هزار میلیارد تومانی که به عنوان تسهیلات پرداختی به اصناف مصوب شد، تأمین اعتبار و پرداخت نشده است.

غلامرضا حسن‌پور رئیس بسیج اصناف در این نشست با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: بعد از این اتفاقات باید بیان شود که وظیفه ما در مقابل اصناف چیست، تا خدای نکرده دوباره از این اتفاقات نیفتد.

وی با بیان اینکه مردم به صحنه آمدند و گفتند، ما از منافقین و ضد انقلاب جدا هستیم، افزود: ما در خط امام و عاشق شهدا هستیم.

رئیس بسیج اصناف با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری، گفت: وظیفه این شورا این است که پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی گام بردارد و باید مباحث را کاربردی کرد.

وی افزود: در این شورا باید راه‌هایی را بیابیم که چگونه واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه فعال احیا می‌شوند و بررسی کنیم که چگونه واحدهای تولیدی ما می‌توانند نقش آفرینی داشته‌باشند.