میزان قاچاق سالانه تلفن همراه چقدر است؟

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشی‌ تلفن همراه و لوازم جانبی در یک نشست خبری گفت: سالانه 2 هزار میلیارد تومان بابت قاچاق تلفن همراه هزینه می‌شود که سود آن به جیب قاچاقچیان می‌رود که نه تنها دولت و فروشندگان از آن سود نمی‌برند، بلکه ضرر آن شامل مردم می‌شود.

وی بیان داشت: اصناف آمادگی کامل دارند، تا مابقی کالاهای این بخش مشمول طرح رجیستری شود.

درستی افزود: 3 برند سامسونگ، ال‌جی و هوآوی حدود 80 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند که امیدواریم، این سه برند هر چه زودتر مشمول طرح رجیستری شود.

در ادامه این نشست سید محمود سفار گفت: بیش از دو سال است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز وارد فرآیند اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه شده و این طرح بزرگ به خوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تاکنون 4 برند گوشی تلفن همراه مشمول طرح رجیستری شده است، گفت: سه برند گوشی بیشترین قدر السهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند که امیدوارم این گوشی‌ها تا 22 بهمن ماه امسال مشمول طرح رجیستری شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه میزان واردات رسمی موبایل در حال افزایش است، گفت: هنوز گوشی قاچاق به کشور وارد می‌شود و به خصوص واردات قاچاق در برندهایی که مشمول طرح رجیستری نشده‌اند، بیشتر است.

وی افزود: گوشی‌های قاچاق بیشترین آسیب را به سلامت مردم وارد می‌کنند.