سنت شکنی سامسونگ

به ندرت می‌توان گوشی‌های اندرویدی را در بازار پیدا کرد که به روزرسانی‌های اصلی اندروید را با گذشت بیش از دو سال دریافت کنند. حتی شرکت گوگل هم در گذشته از همین بازه زمانی پیروی می‌کرد و حالا در سری پیکسل ۲ برای اولین بار، این بازه زمانی را برای عرضه به روزرسانی‌های چشمگیر اندرویدی به سه سال رسانده است. بنابر آنچه در صفحه پشتیبانی T-Mobile ذکر شده سامسونگ قصد دارد به روزرسانی اوریو را برای پرچمدارهای سال ۲۰۱۵ میلادی هم عرضه کند.

در صفحه پشتیبانی گوشی‌های یادشده یعنی Galaxy S6، Galaxy S6 Edge، Galaxy S6 Edge+ و Galaxy Note 5 این عبارت به چشم می‌خورد که به روزرسانی اوریو برای این محصولات در دست توسعه قرار گرفته است. به بیان دقیق‌تر، اینگونه عنوان شده که تی موبایل و شرکت سازنده با هم توافق کرده‌اند تا به روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای این محصولات ارائه کنند.

با این تفاسیر، به نظر می‌رسد علاوه بر عرضه به روزرسانی یادشده برای پرچمدارهای سال ۲۰۱۵ میلادی در قالب نسخه‌های اپراتوری، کاربران نسخه‌های آنلاک هم می‌توانند این آپدیت جدید را دریافت کنند.

عرضه این به روزرسانی از آنجایی قابل توجه است که معمولاً شرکت‌های سازنده در بازه زمانی تا حدود دو سال، آپدیت‌های چشمگیر را برای محصولات خود عرضه می‌کنند. این روند در مقایسه با مدت زمان پشتیبانی ۳ تا ۵ ساله از آیفون‌های شرکت اپل قرار می‌گیرد. با تمام این تفاسیر، هنوز مشخص نیست این به روزرسانی چه زمانی عرضه خواهد شد و مهم‌تر آنکه پس از چه زمانی پیش روی مشتاقان قرار می‌گیرد. در حال حاضر تنها گوشی‌های سامسونگ که به روزرسانی اندروید اوریو برای آن‌ها عرضه شده محصولات سری گلکسی اس ۸ این شرکت هستند.