مرغ ارزان شد

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از کاهش 200 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 5 هزار و 300 تومان، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 6 هزار و 800، غرفه های میادین میوه و تره بار 7 هزار و 280 و خرده فروشی های سطح شهر 7 هزار و 500 تومان است.

وی افزایش کشتار  پس از تعطیلی و  ازدیاد عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی کاهش قیمت مرغ دانست.

یوسفی نرخ مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و افزود: با توجه به افزایش تقاضا در ایام پایانی هفته، نرخ مرغ مجددا روند صعودی به خود خواهد گرفت.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده 5 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 8 هزار و 500 تا 9 هزار تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ مرغ در ایام پایانی سال به بازار گوشت قرمز بستگی دارد، بیان کرد: با توجه به ذخیره سازی شرکت پشتیبانی امور دام و عرضه گوشت قرمز با نرخ های مصوب، قیمت مرغ نوسان چندانی نخواهد داشت که این امر به زیان مرغدار تمام می شود.

یوسفی با انتقاد از نوسان نرخ نهاده های دامی در بازار تصریح کرد: در یک هفته اخیر هر کیلو ذرت با افزایش 100 تومانی، حدود هزار تومان و کنجاله سویا هزار و 900 تومان درب مرغداری عرضه می شود.

این گزارش می افزاید؛ نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 6 هزار و 600، ران مرغ بدون کمر 7 هزار و 600، سینه با کتف 13 هزار، سینه بدون کتف 14 و فیله مرغ 16 هزار تومان است.