دولت هنوز بخش مسکن را ساماندهی نکرده است

حسین هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران مجلس در حاشیه پنحمین نمایشگاه بین المللی ارگان های دریایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان هرمزگان ایران کوچک است اظهار کرد: سرریز کل جمعیت به این استان است که به همین دلیل مناطق حاشیه نشین بسیاری ایجاد شده که این مناطق نیز جزو بافت های فرسوده محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: در سیاست های جدید سعی شده  مراکز آموزشی و بهداشتی راه اندازی وبرای هریک از این واحدها اسناد ملکی صادر شود.

وی درباره وضعیت تولید و اشتعال این استان گفت: تولید و اشتغال هرمزگان نسبت به سایر استان ها بهتر است به طوری که در تولید فولاد، آلمینیوم و کشتی سازی رتبه خوبی را کسب کرده ایم.

هاشمی یاد آور شد: بندر شهید رجایی ۶۰ درصد واردات و صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

عضو کمسیون عمران مجلس با بیان اینکه سه مشکل بانکرینگ ، تراشیب و ترانزیت باید در بنادر کشور برطرف شود گفت: ۸۰ درصد سوخت بانکیرنگ منطقه را ایران تامین می کند.

هاشمی تاکید کرد: ۳۲میلیون TEU در خلیج فارس جابه جا می شود که از این تعداد ۱۶ میلیون TEU را امارات و تنها ۲ میلیون و۳۰۰ هزار TEU را ایران جابه جه می کند اما بیشترین سهمی را که ایران استفاده می کند ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار TEU است.

وی درباره وضعیت ترازنیت نیز گفت: ایران نزدیک ترین کشور به کشورهای آسیایی شمالی است اما بسیاری از آنها برای ترانزیت کالای خود از دیگر کشورها علی رغم مسافت های طولانی استفاده می کنند.

هاشمی تاکید کرد: مشکلاتی مانند ایست بازرسی ها، انبار داری و گمرک باید در این مناطق برای افزایش میزان ترانزیت برطرف شود.

عضو کمیته دریایی و بندری مجلس با بیان اینکه نقد اساسی به مناطق آزاد کشور داریم گفت: فلسفه تشکیل مناطق آزاد افزایش تولید و صادرات است اما هم اکنون این مناطق به وارد کننده اجناس از کشورهای حاشیه شده اند.

وی یاد آور شد: امتیازات بسیاری از جمله معافیت های مالیاتی به صنایع مهم و بزرگی در مناطق آزاد دادیم اما متاسفانه در این زمینه خوب عمل نکرده است.

وی تاکید کرد: میزان قاچاق در این مناطق نسبت به سایر مناطق بسیار زیادتر است.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره قیمت مسکن گفت: چندی پیش جلسه ای با حضور مدیران مسکن و وزیر راه وشهرسازی در خصوص وضعیت مسکن برگزار شد.

وی تا کید کرد: در آن جلسه مقرر شد بسته حمایتی برای اقشار متوسط ارائه کنند که هنوز بعد از گذشت چند ماه هیچ بسته ای ارائه نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: حدود ۲ میلیون و۵۰۰ هزار واحد خالی از سکنه وجود دارد ولی هنوز بخش عمده ای از اقشار جامعه بدون مسکن هستند .

وی یاد اور شد: با اعطای تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی نمی توان بخش عمده ای مردم را خانه دار کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس از وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت مسکن گله دارد گفت: دولت هنوز نتوانسته مسکن مهر را ساماندهی کند و هیچ برنامه ای برای مسکن اجتماعی ارائه نکرده است.

هاشمی با اشاره به اینکه فضای خوبی برای آخوندی در مجلس وجود ندارد گفت: ابهامات بسیاری برای سقوط هواپیما تهران یاسوج وجود دارد که هنوز بر طرف نشده است.

وی تاکید کرد:مجلس به دنبال کمک به دولت است که با نقدها به نوعی کمک می کند.