رونق اقتصاد فرانسه وابسته به بازار ایران است

سایت خبری «دروز انفو» با بیان اینکه تصمیم‌گیران دولت فرانسه به بازار ایران نیازمند هستند نوشت: کنفرانس یورو- مانی 2018 که در روز 8 فوریه 2018 (19 بهمن) به صورت مشترک از سوی بانک مرکزی ایران و مؤسسه «یورومانی» در پاریس برگزار شد، فرصتی بود که فرصت‌های اقتصادی در ایران و بخصوص آنچه که به زمینه‌هایی همچون نفت، گاز، توریسم، حمل و نقل و بیمه در ایران مربوط می‌شد، معرفی شوند.
جوفری سلستین اوربن، معاون مدیر روابط اقتصادی دوجانبه در خزانه‌داری فرانسه در این باره گفت: «ما شرکت‌های تجاری را به ادامه فعالیت‌های خود در ایران تشویق می‌کنیم.»
به گفته این مسئول تشکیلات اداری وزارت اقتصاد و دارایی فرانسه، در طول 11 ماه گذشته از سال 2017 صادرات فرانسه به ایران با افزایشی 120 درصدی همراه بوده است.
وی همچنین خاطرنشان کرده است، اولویت فرانسه تأکید بر ارائه اعتباراتی به یورو به خریداران ایرانی برای محصولات فرانسوی می‌باشد.
ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی ایران و عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران، عبدالناصر همتی رئیس شورای عالی بیمه ایران، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری ایران، ولی‌الله ضرابیه رئیس کمیته مدیریتی بانک سامان (ایران)، در این نشست برگزار شده در پاریس سخنرانی کردند.
مناسبت هشتم فوریه 2018 (یورومانی- ایران) در این تقویم درج نشده ولی در عوض در خود رسانه‌های ایرانی به گستردگی پوشش یافته است.
این برنامه، باعث شده است کار روزنامه لوموند راحت‌تر شده و اطلاع‌رسانی را انجام دهد که براساس آن شرکت «رنو» فرانسه و بخش دامپروری فرانسه، برای آنکه بتوانند به رونق خود ادامه دهند، به بازار ایران نیاز دارند.
ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه خود را برای انجام سفری در تاریخ 5 مارس 2018 (14 اسفند 96) به ایران آماده کرده است ولی این سفر از سوی مقامات ایرانی مورد تأیید قرار نگرفته بود.