انجام ۳۵ هزار پرواز در نوروز ۹۷‌

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از آماده‌سازی فرودگاه‌ها و بررسی باند و سیستم‌های ناوبری برای خدمت‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری با اشاره به فعال شدن ستاد‌های نوروزی فرودگاه‌های کشور از ۱۸ بهمن امسال، گفت: از همان تاریخ دستورالعمل آمادگی فرودگاه‌ها برای تسهیل سفر‌های نوروزی ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، فرودگاه‌ها محیط‌های مناسبی برای سفر‌های نوروزی خواهند بود، از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ زمان سفر‌های نوروزی است و برای استقبال از این سفر‌ها در فرودگاه‌های کشور اقداماتی مانند آمادگی فنی و عملیاتی و بررسی دوره‌ای دستگاه‌ها انجام شده است.

اسفندیاری افزود: زیباسازی و آراستگی محوطه‌های فرودگاهی انجام و نقص‌های ترمینال‌ها برطرف شده است؛ بازرسانی نیز به طور مستمر در حال بررسی اجرای ۲۹ ماده دستورالعمل ابلاغی در قالب چک لیست هستند و نتیجه را منعکس می‌کنند.

وی همچنین از هماهنگی مدیران فرودگاه‌ها با شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌ها برای آمادگی بیشتر جهت بررسی نقص‌ها و پیشگیری از ابطال پرواز‌های نوروزی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۹۷ حدود ۳۵ هزار پرواز با ۴.۵ میلیون مسافر داشته باشیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌ها افزود: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ ویژه ارتباط با تمام فرودگاه‌های کشور فعال شده است و پیشنهادات، انتقادات و پیام‌های مسافران را دریافت و پیگیری می‌کند.

وی گفت: پورتال نوروزی فرودگاه‌ها یک مرجع کامل و کارآمد برای دریافت اطلاعات فرودگاه‌های کشور است که مسافران برای آگاهی از شرایط و وضعیت پرواز‌ها و نرخ کالا‌ها و خدمات فرودگاهی و نیز جاده‌های دسترسی به فرودگاه می‌توانند به آن مراجعه کنند.