به گزارش ایسنا، نگاهي به اهم نتايج طرح در سال ۱۳۸۹ در مناطق شهري و روستايي نشان ميدهد كه ۹۱ درصد از خانوارهاي آمارگيري شده شهري از گاز لولهكشي، ۸۸ درصد از تلفن همراه و ۳۷ درصد از اتومبيل شخصي استفاده كردهاند. اين ارقام براي سال ۱۳۸۸ به ترتيب ۹۰، ۸۶ و ۳۶ درصد بوده است. همچنين نحوه تصرف محل سكونت ۲۳.۵ درصد از خانوارهاي شهري، اجاري و رهني است كه در سال ۱۳۸۸ اين رقم ۲۴.۴ درصد بوده است.

متوسط کل هزینه‌ خالص سالانه یک خانوار شهری ۱۱۳ میلیون و ۶۷۸ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۱۴.۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از کل هزینه‌ سالانه خانوار شهری ۲۶ میلیون و ۱۵۷ هزار ریال با سهم ۲۳ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۸۷ میلیون ۵۲۰ هزار ریال با سهم ۷۷ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۶ درصد مربوط به هزینه گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۲ درصد مربوط به مسکن بوده است.

متوسط درآمد اظهار‌شده سالانه یک خانوار شهری ۱۰۶ میلیون و ۱۵۶ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل، ۱۳.۴۱ درصد افزایش داشته است. منابع تامین درآمد خانوار‌های شهری نشان می‌دهد که ۳۳ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۸ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیرکشاورزی و ۴۹ درصد از محل درآمد‌های متفرقه خانوار تامین شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی مرکز آمار ایران ۴۰ درصد از خانوارهای آمارگیری شده روستایی از گاز لوله‌کشی، ۷۳ درصد از تلفن همراه و ۱۸ درصد از اتومبیل شخصی استفاده کرده‌اند. این ارقام برای سال ۱۳۸۸ به ترتیب ۳۵،۶۵ و ۱۵ درصد بوده است. هم‌چنین نحوه‌ تصرف محل سکونت ۵.۳ درصد از خانوارهای روستایی، اجاری و رهنی است که در سال ۱۳۸۸ این رقم ۵.۶ درصد بوده است.

متوسط کل هزینه‌ خالص سالانه‌ یک خانوار روستایی ۶۸۴۷۷ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۱۵.۵۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. از کل هزینه‌ سالانه‌ خانوار روستایی ۲۶۱۳۷ هزار ریال با سهم ۳۸ درصد مربوط به هزینه‌های خوراکی و دخانی و ۴۲۳۴۰ هزار ریال با سهم ۶۲ درصد مربوط به هزینه‌های غیرخوراکی بوده است. در بین هزینه‌های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۵ درصد مربوط به هزینه‌ گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی، بیشترین سهم با ۲۶ درصد مربوط به مسکن بوده است.

متوسط درآمد اظهارشده سالانه يك خانوار روستايي ۵۹۳۳۷ هزار ريال بوده است كه نسبت به سال قبل، ۱۳.۱۶ درصد افزايش داشته است. از اين مقدار ۳۳ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگيري، ۳۴ درصد از مشاغل آزاد كشاورزي و غيركشاورزي و ۳۳ درصد از محل درآمدهاي متفرقهي خانوار تامين شده است.