تخم مرغ ارزان شد

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 5هزار و 500 تومان معادل شانه ای 12هزار تومان بوده که نسبت به هفته های اخیر در هر کیلو هزار و 500 تا دو هزار تومان کاهش داشته است.

وی با انتقاد از نرخ بالای تخم مرغ در خرده فروشی ها افزود: اکنون هر شانه تخم مرغ با نرخ 15 تا 16هزار تومان و هر عدد 500 تا 600 تومان در بازار عرضه می شود که این قیمت منطقی نیست و انتظار می رود دستگاه های نظارتی با متخلفان امر برخورد کنند اما آنها تنها تولید کننده را می شناسند در حالیکه مرغداران نقشی ندارند.

نبی پور در پاسخ به این سوال که حک کردن قیمت بر روی تخم مرغ می تواند کنترل قیمت در بازار را به همراه داشته باشد یا خیر، بیان کرد: این طرح به سبب وزن متفاوت تخم مرغ، عملی نیست، بنابراین همانند سایر کشورها تخم مرغ باید دو نرخ متفاوت در تابستان و زمستان داشته باشد؛ بنابراین از دیدگاه تشکل، اجرای این امر منتفی است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار قیمت تخم مرغ در بازار پیش بینی کرد و گفت: با توجه به فصل گرما و کاهش تقاضا در شیرینی فروشی ها و تولید جوجه ریزی های قبل، نرخ تخم مرغ افزایش نخواهد یافت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آنفلوانزا حاد پرندگان تصریح کرد: با توجه به تعطیلات؛ آمار دقیقی نداریم اما شنیده ها حاکی از آن است که روستاها با آنفلوانزا حاد پرندگان روبرو هستند.