ضرورت تغییر سیف و ترمیم تیم اقتصادی دولت/قیمت ارز حتی در روستاها تاثیر منفی گذاشت

گروه اقتصادی- محمدرضا رضایی کوچی، نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به تلاطم بازار ارز و افزایش یک باره قیمت دلار در بازار گفت: متاسفانه دولت یک سیستم ارزی مناسبی ندارد و آقایان هم مدیریت درستی در این زمینه نداشتند.

وی با بیان اینکه سیف در بانک مرکزی عملکرد ضعیفی دارد، گفت: وقتی بازار ارز دچار تلاطم شد، دولت تصمیم درستی در این زمینه نگرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: نمایندگان مجلس به عملکرد سیف و تیم اقتصادی دولت انتقاد دارند و انتقادات خود را بارها در صحن مجلس و در جلسات کمیسیونها بیان کردند اما ظاهرا توجهی نمی شود.

رضائی افزود: افزایش یک باره قیمت ارز و رسیدن دلار به شش هزار و 200 تومان تاثیر منفی بر اقتصاد کشور و معیشت مردم داشته و این تاثیر حتی در روستاها هم مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه ثبات قیمتی باید برگردد، افزود: ما معتقدیم که تنها با جابجایی سیف و برکناری وی مشکل حل نمی شود بلکه تیم اقتصادی دولت باید ترمیم شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دولت باید تصمیم درستی در این زمینه بگیرد و نباید اقتصاد کشور و بازار ارز را به حال خود رها کند.