سیف باید برکنار و مدیر لایق جایگزین شود/ سیف مقصراصلی نابسامانی بازار ارز

گروه اقتصادی- ولی اله نانواکناری نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه نارضایتی از عملکرد سیف بالاست، گفت: وقتی سیف در جلسه روز سه شنبه 21 فروردین در صحن مجلس حاضر شد، نمایندگان نشان دادند که از عملکردش ناراضی نیستند. چرا که سیف هم در موسسات مالی- اعتباری و هم در بازار ارز ناموفق بوده و کارنامه ضعیفی دارد.

وی با بیان اینکه هنوز مردم برای اعتراض به عملکرد موسسات مالی – اعتباری و هدر رفتن سرمایه هایشان به نمایندگان خود مراجعه می کنند، افزود: مردم به عملکرد برخی بانک های خصوصی و موسسات از جمله کاسپین و ثامن الحجج معترض هستند و می گویند از آنها گروه کشی شده و مردم به پول و سرمایه های خود نرسیدند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان مجلس بارها در صحن مجلس و در جلسات دیگر به رئیس کل بانک مرکزی تذکر و هشدار دادند و خواستار توجه وی و مسئولین به دغدغه های مردم نمایندگان شدند.

نانواکناری تاکید کرد: مسبب اصلی تمام این بدبختی ها و گرانیها سیف است چرا که وی در راس بانک مرکزی است و باید به خوبی مدیریت می کرد اما نکرد.

وی گفت: مدیری باید در راس بانک مرکزی قرار می گرفت که تخصص و توانائی لازم را می داشت اما سیف فاقد این ویژگیهاست وعملکردش نشانه مردودی وی است.

نماینده بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس معتقدند که سیف باید برکنار و فردی لایق جایگزین وی شود.

نانواکناری با بیان اینکه مشکلات موسسات مالی- اعتباری و تلاطم بازار ارز باعث شد تا نمایندگان مجلس در قالب طرح سوالی از رئیس جمهور در صحن مجلس توضیح بخواهند، گفت: نمایندگان تا کنون در قالب چهار طرح سوال سعی کردند رئیس جمهور را به صحن مجلس بیاورند و وی پاسخگوی سوالات نمایندگان در این زمینه باشد.