​کرباسیان و سیف یک تحلیل درست از بازار ارز ندارند/آقایان این کاره نیستند

گروه سیاسی- سید محمد صادق حسنی جوریابی نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه گرانی ارز در کشور ما یک بحث اقتصادی است اما عامل روانی دارد، گفت: در حال حاضر صادرات کشور ما بیش از واردات است. این بدان معنی است که ورود ارز به داخل کشور بیش از خروج ارز است.

وی افزود: وقتی عرضه و تقاضا تراز مثبت داشته باشد، باید دید عامل گرانی چیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به عوامل روانی در افزایش قیمت ارز در کشور ما اشاره کرد و افزود: نقش عوامل روانی در افزایش قیمت ارز در دیگر کشورها خیلی کم است اما در ایران خیلی بالاست و درصد بالایی از گرانی ها به عوامل روانی برمی گردد.

حسنی جوریابی به برخی از عوامل روانی اشاره و تصریح کرد: وقتی از پائین آمدن ارزش پول ملی سخن به میان می آید، افراد به سمت خرید دلار می روند. همچنین افراد سرمایه خود را در بانک ها سپرده گذاری نمی کنند بلکه به سمت خرید دلار می روند.

وی همچنین گفت: دلار در جهان یک کالا نیست اما در ایران یک کالای قیمتی محسوب می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: مشکلات بازار ارز و تلاطم در بازار را در درجه اول وزیر اقتصاد و بعد رئیس کل بانک مرکزی باید حل کنند. کرباسیان بعنوان وزیراقتصاد مسئول و نفر اول است و بعد سیف.

حسنی جوریابی اضافه کرد: ما تابحا از این آقایان یک تحلیل درست از بازار ارز ندیدم. آقای کرباسیان تا بحال یک تحلیل از شرایط ارز ارائه نکرد. حتی وقتی وی به مجلس آمد، بجای این وزیر، سیف در جمع نمایندگان صحبت کرد.

وی افزود: احساس ما این است که وزیر اقتصاد اینکاره نیست و به اجبار وزیر شده است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیراقتصاد در عرصه اقتصادی حرفی برای گفتن ندارد و عملکرد این آقایان بسیار ضعیف و غیر قابل باور است.